Frir til reisebyråene
Reisebyråene har aldri vært viktigere for hotellnæringen enn i dag, sier Karsten Møgster, den nye salgssjefen til First Hotels’ Vestlands- og Oslo-hotell.
Med lang erfaring fra både hotellbransjen og fra flere ledende reisebyråer, vet First Hotels’ nye salgssjef, Karsten Møgster, godt hva han snakker om.
– Reisebyråene er viktigere for oss enn noensinne og de står for verdifull og uunnværlig trafikk til våre hoteller. Noe av det første jeg vil gjøre i min nye stilling, er å sette meg ned med reisebyråene og diskutere hvordan vi i fellesskap kan finne riktig produkt med riktig avtaler til våre felles kunder, sier Møgster.
Selv har han blant annet lang erfaring fra Scandic Hotels, samt reisebyråer som Berg Hansen, Via Egencia og ATP Instone.
God timing
Etter sammenslåingen mellom First Hotels og driftsorganisasjonen Belvar i fjor høst, er det et selskap i endring Møgster begynner i. Selv beskriver han tidspunktet som ideelt.
– Kombinasjonen mellom en ung driftsorganisasjon som er i rask vekst og med betydelig europeisk tilstedeværelse, og en veletablert hotellkjede i spennende utvikling og med internasjonale ambisjoner, ser jeg på som særdeles interessant. Jeg tror oppstartstidspunktet er perfekt, og gleder meg til å være med på denne reisen videre, sier Møgster.
Den nye salgssjefen mener det fortsatt er et stort salgspotensial å hente for hotellene han opererer, og trekker frem viktigheten av lokal tilstedeværelse blandet med mulighetene en nasjonal og internasjonal kjede gir.
– Det er viktig å ha en selger tilstede med ansvar for ulike hoteller som har kompetanse på flere destinasjoner. Det er et hjertebarn for meg vi ikke faller i fellen for å tilby enkle lokalavtaler, men tilby avtaler som kommer alle våre hoteller og kunder til gode. Det er en selvfølge for meg at mine kunder i eksempelvis Bergen får gode betingelser når de besøker landets hovedstad.
Karsten Møgster begynte i sin nye stilling i mai.