Kim headhuntet til sjefsjobb i Clarion Hotel Norden
Blir sjef for 33 hoteller.
For en drøy uke siden slapp Hotellmagasinet nyheten om at Kim A. Øverland blir ny administrerende direktør for The Well med oppstart etter sommeren. Men sånn ble det ikke.
Etter hva Hotellmagasinet erfarer, tok det ikke mer en et par dager etter at nyheten om Øverlands nye sjefsjobb på The Well var kjent for allmenheten, før Strawberry tok kontakt.
Derfra og til ny arbeidsgiver var på plass, gikk det svært raskt. Nå er den 35-år gamle Oslo-gutten ansatt som Senior Vice President for hotellkjeden Clarion Hotel i Norden.
Store vekstplaner
I en pressemelding fra kjeden, sier Øverland følgende:
– Det er selvfølgelig litt spesielt å si opp så tidlig etter at man har byttet jobb, men denne muligheten er unik og kommer kanskje bare én gang i livet. Jeg kjenner Clarion Hotel som et premium varemerke innen hotellmarkedet i Norden, og å få muligheten til å være med på den utrolig spennende veien som Strawberry har lagt ut på var umulig å si nei til.
Clarion Hotel består i dag av 33 hotell i Norge, Sverige, Finland og Danmark, med ytterligere fem nye hotell i pipeline.
– Clarion Hotel er den kjeden i Strawberry som leverer det lille ekstra. For å lede utviklingen av varemerket, gi våre medarbeidere de beste forutsetninger for å levere de beste gjesteopplevelsene, og sørge for at vi innfrir de ambisiøse målene vi har, kunne vi ikke funnet noen bedre enn Kim Øverland. Jeg er utrolig glad for at han takket ja til å lede Clarion Hotel, sier Chief Operating Officer for kjedehotellene i Strawberry, Katalin Paldeak,
Lang erfaring
Øverland startet karrieren på tidligere Quality Spa & Resort Holmsbu hvor han også fikk fagutdanning innen hotellfaget. Han gikk så videre til Norefjell Ski & Spa og Kragerø Resort. Etter dette har han vært hos Fredensborg og Canica, før han nå kommer fra et kort opphold ved The Well, hvor han også har sittet i styret.
– Jeg forlater et fantastisk hotell og spa med utrolig flotte folk jeg ønsker alt godt, før jeg egentlig har begynt. Timingen skulle gjerne vært annerledes, men en slik sjanse kan man ikke velge tidspunktet på. De ambisjonene som Strawberry har satt, er helt unike og de mest spennende i reiselivsbransjen i hele Nord-Europa. Å få sette mitt preg på den historien, er som en oppfylt drøm for meg som alltid har ønsket å være i denne bransjen, forteller Øverland.