Gjev pris til The Qube
Clarion Hotel & Congress Oslo Airport -The Qube er kåret til Norges Beste Storarena av HSMAI Norge og eventbransjen.
Mandag denne uken var den norske møte- og eventbransjen samlet til utdeling av HSMAI Eventprisene 2017. Flere aktører i hotellbransjen markerte seg.
Konkurransen er naturlig nok tøff tøff og i kategorien "Beste storarena" var Clarion Hotel & Congress Oslo Airport – The Qube nominert sammen med sterke aktører som Norefjell Ski & Spa, Radisson Blu Oslo Plaza, Oslo Spektrum, Telenor Arena og Thon Hotel Arena på Lillestrøm.
(Saken fortsetter under bildet)
- Dette er en solid anerkjennelse til alle på The Qube som står på hver dag for å levere topp kvalitet til våre kunder. Jeg er stolt av innsatsen, og stolt av at vi trekker det lengste strået i konkurranse med svært dyktige aktører i bransjen. At det er møte- og eventbransjen som stemmer oss fram gir en viktig bekreftelse på at vi leverer varene, sier Jannica Landmark-Rosén, direktør på Clarion Hotel & Congress Oslo Airport.
I år var det fjerde gang prisen ble delt ut, og andre året The Qube gikk av med seieren.
Middag til 4500 gjester på én gang
The Qube er på hele 17000 kvadratmeter, og har kapasitet til å ta imot 8000 gjester totalt. Arrangementene er svært varierte, og spenner over alt fra kongresser, konferanser, utstillinger og messer, til konserter, dansegallaer og julebord. Hele 4500 gjester kan spise bankettmiddag på én gang.
Anna Axelsson jobber som møte- og eventkoordinator på The Qube, og kan fortelle om en svært variert arbeidshverdag.
- Hos oss er ikke én dag lik den andre. Hvert arrangement lever sitt eget liv, og bare fantasien setter begrensningene. Byråene, som nominerte oss til prisen, utfordrer oss hver dag, og bidrar til at vi utvikler og forbedrer oss. Dette setter vi veldig pris på, sier hun.
Pris til Scandic
Også Scandic Hotel hadde grunn til å feire under prisutdelingen. De vant i kategorien «Beste adventure tourism-event» for sitt arrangement «Frokost på Preikestolen» hvor hotellkjeden serverte frokost til 250 turgåere, 604 meter over havet.
Reaksjonene fra frokostgjestene var ikke overraskende positive, og Facebook-videoen skapte stort engasjement hos målgruppen, og fikk 228.543 visninger, noe som resulterte i 3630 likes og 554 delinger.
ALT om prisdrysset finner du her.