Fursetgruppen med ny profil
Restaurantselskapet Fursetgruppen fortsetter veksten, og har lansert nye forretningsområder i 2018. Nå markeres nysatsingene med ny logo og visuell profil.
Fursetgruppen har vokst jevnt de siste årene. 21 år etter oppstarten på Lofoten Fiskerestaurant i 1997, driver selskapet nå totalt mer enn 20 ulike restaurant- og selskapskonsepter i Oslo.
Tidligere i høst lanserte Fursetgruppen kantinedrift, samt at gruppen nå øker satsningen på catering og selskapslokaler.
Matcher ambisjonene
Med etableringen av nye forretningsområder, lanserer selskapet ny visuell identitet og logo.
– Fursetgruppen er ikke lenger kun en restaurantgruppe, vi er blitt mye mer enn det. Med etableringen av Furset Kantine, Furset Catering og Furset Arrangement så vi behovet for å få en samlende profil for å skape klarhet og synergi mellom forretningsområdene, gruppen og våre unike merkevarer. Den nye visuelle identiteten matcher våre ambisjoner fremover, sier Gjøran Sæther, administrerende direktør i Fursetgruppen.
NB: Saken fortsetter under bildet.
Ny merkevareplattform
Seniorkonsulent Kjersti Svang Olsen i Design Container var sentral i arbeidet med å sette ny merkevareplattform og merkevarearkitektur.
– En tydelig merkevarestrategi er helt avgjørende når vi nå bredder ut virksomheten. Strategiprosessen har tydeliggjort vår posisjonering og vil på sikt bidra til å styrke gjestenes forståelse for våre ulike konsepter og tilbud, sier Naja Boone, markeds- og kommunikasjonsdirektør i Fursetgruppen.
Det er designbyrået WE OSLO som er teamet bak logoen. Oppgaven til designteamet i WE OSLO var å lage en revidert profil som kunne samle alt Fursetgruppen gjør under én enkel og gjenkjennelig merkevare, og skape en solid plattform for videre vekst.