Lanserer alternativ til vegg-til-vegg
Interface tilbyr alternativ til tradisjonelle teppeløsninger.
Interface etablerer nytt sub-brand i Skandinavia. Under merkenavnet Interface Hospitality tilbyr selskapet hotell- og restaurantbransjen teppefliser som skal være stilsikre og bæredyktige, heter det i en pressemlding.
Etter en vellykket lansering i USA er komseptet videreutviklet, og nå stor Skandinavia for tur. Produktene er spesielt utviklet med tanke på hotell- og restaurantbransjens behov, og fokus vil ligge på de miljømessige fordelene til Interfaces teppefliser, skriver selskapet.
To svenske restauranter, Incontro i Gøteborg og Vollmers i Malmø, har kjøpt inn de nye teppeflisene.
«Hotell- og restaurantbransjen er en spennende mulighet for Interface i Skandinavia. Det er også en utfordring fordi vi entrer et marked som hovedsakelig benytter vegg-til-vegg tepper og som har liten kjennskap til modulære tepper. Det er noe vi ønsker å endre på. Vi vet at vi kan tilby unike designmuligheter og skreddersydde løsninger, som imøtekommer hotellbransjens ønskemål i forhold til farger og strukturer. I tillegg vet vi at mange skandinaviske virksomheter deler vår tankegang når det kommer til bæredyktighet», sier Rob Boogaard, CEO, Interface Europa.