Vinn – vinn
En helt ordinær konferansesal bli ikke til å kjenne igjen etter en omgang med Z Event.
Lykkelige gjester er den beste reklame, og gjester som har fått en opplevelse som står til langt over bestått, vil ønske å komme tilbake.
– Vårt mål er at oppholdet skal være så vellykket at kundene konkluderer med at dette arrangementet er ”The Best Ever” og at organisasjonen skal få en real vitamininnsprøytning, sier Egil Borgersen i Z Event. Hans profesjon er eventrådgiver. Firmaets hovedfokus er arrangementer som kick-off, kunde arrangement og konferanser.
Myter
– Det er en myte at et eventbyrå bare lager fest, det var før. Nå jobber vi med å forankre visjoner og jobbe inn målbilder i organisasjoner, sier kollega Thomas Strandskogen.
Hos Z Event har de det siste innen tekniske utstyr. Nøkkelen til et vellykket arrangement er trygghet.
– Når vi sier at vi tar ansvaret, betyr det at vi sørger for alt - også at du eller andre som skal holde et innlegg, får råd og trening i forkant. I lokalene våre har vi bygget opp et autentisk miljø med egen treningsarena, som kunden kan benytte akkurat når han eller hun ønsker det. Z Event bidrar også gjerne med råd til innhold i manus og presentasjonsutarbeidelse, forklarer Strandskogen.
Sørg for å bli sett
– Vi mener at en ansatt som blir sett, gjør en bedre jobb og identifiserer seg mer med bedriften. Likeledes vil en kunde som blir sett, føle seg verdsatt og betydningsfull. Sist, men ikke minst, vil en bedrift som blir sett også bli snakket om, husket og ofte foretrukket, er Borgersens filosofi.
– Enten det gjelder kick-off, konferanser, kongresser, årsmøter, lanseringer eller andre arrangementer, tar vi oss av det. Vi har lang erfaring fra store og små arrangementer for flere av de mest kjente aktørene i næringslivet, og er spesialister på å skreddersy et opplegg som passer akkurat til hver enkelt bedrifts behov, sier han.
Hva ønsker kunden
I vokabularet finnes også uttrykk som inspirasjon og motivasjon. Et typisk tilfelle kan være at event-bestilleren ønsker at resultatet etter kick-off skal være at medarbeiderne sitter igjen med et budskap som for eksempel kan være at ”Jeg arbeider i verdens beste organisasjon” eller at alle ansatte skal føle at de blir sett, at det er gøy på jobb. Begge deler virker direkte inn på bunnlinja, en fornøyd medarbeider som føler seg verdsatt gjør en mye bedre jobb.
Eventbyrået sørger for at premissene for måloppnåelsen er til stede.
Og litt til hotellet
Det er ikke bare den enkelte kunde som kan ha godt av litt profesjonell hjelp.
– Vi arbeider jo med følelser. Og i den forbindelse har vi for eksempel skapt musikalske opplevelser i ulike soner på hotellet, sier Borgersen. Designpreget musikk har de også kreert til spa-områder og ellers arealer hvor gjestene oppholder seg.
Begge mener de har opplevd en vridning i hotellenes holdning til bråets arbeid de senere årene, ved at hotellene forstår viktigheten av å lage helstøpte løsninger som kundene er fornøyde med. Som en følge av det, er
positiviteten blitt mange hakk
bedre og samarbeid om kundetilfredshet er en selvsagt ting.
Thomas Strandskogen og Egil Borgersen er eventrådgivere.
Nye kort
Et annet produkt både Borgersen og Strandskogen har stor tro på, er et såkalt RFID teknologi. I korthet går teknologien ut på at alt en konferansegjest trenger å vite, er plottet inn i kortet han eller hun får ved ankomst. Kortet kan for eksempel inneholde bordplassering under middagen, man kan legge inn bonger i baren, elektronisk visittkort, registreringer og statistikker ved parallellsesjoner. For å nevne noen bruksområder. I tillegg kan kortet brukes som en kunnskapstest; den som holder foredrag kan be deltagerne svare på spørsmål knyttet opp mot seminarets tema. Selvsagt håndteres også digital evaluering over samme plattform.
– Dette er eksempler på digitale produkter som gir et konferansehotell fortrinn i forhold til konkurrentene, mener Strandskogen.