Dette er NHOs beste leverandører
Medlemmene i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden har stemt frem fjorårets beste leverandører innenfor kategoriene mat, drikke og non food/tjenester. Her er alle vinnerne.
Vinnerne ble utropt på NHO Reiselivs årskonferanse på Clarion Hotel The Hub tirsdag.
I kategorien beste matleverandør gikk Grilstad Foodservice av med seieren foran Diplom Is og Service Grossistene, som også var nominert til prisen.
– Mat er vår største kategori med mange gode samarbeidspartnere. Konkurransen er derfor svært hard. Grilstad Foodservice er en aktør som i flere år har arbeidet hardt og målrettet for økt omsetning hos oss og i markedet ellers. Som utfordrer innenfor varegruppen har de en god posisjon, utvikler sitt sortiment og tar til seg nye varegrupper, sier Morten Karlsen, direktør for innkjøp og verving i NHO Reiseliv.
Etter at Innkjøpskjeden i 2015 kartla hvordan leverandører forholder seg til krav innen etikk og samfunnsmoral, har alle samarbeidspartnere siden 2016 gjennomført egenrapportering på flere felt. Grilstad Foodservice oppnådde 400 av 460 mulige poeng på egenrapporteringen innenfor bærekraft og miljø.
Beste drikkeleverandør
Innenfor kategorien drikke var Macks Ølbryggeri nominert sammen med Solera og Joh. Johannson kaffe. Medlemmene har stemt frem ærverdige Macks Ølbryggeri som årets beste drikkeleverandør.
– Mack er et tradisjonelt, men likevel moderne bryggeri. De har hatt en meget god utvikling det siste året og holder høy produktkvalitet som våre medlemmer setter stor pris på, kommenterer Morten Karlsen i NHO Reiseliv.
Mack noterte seg for 430 av 460 poeng på egenrapporteringen innenfor bærekraft og miljø.
NB: Saken fortsetter under bildet.
Beste leverandør av non-food og tjenester
Innkjøpskjedens medlemmer har stemt frem Culina som fjorårets beste samarbeidspartner innenfor non-food og tjenester. Culina var nominert sammen med Norrøna Kjøkken og Norengros.
– Culina er en betydelig, fremoverlent og løsningsorientert samarbeidspartner som gir våre medlemmer det lille ekstra. At våre medlemmer er fornøyd med dem, er vi ikke i tvil om. I 2018 var det i overkant av 1500 medlemmer som valgte å bruke denne samarbeidspartneren, forteller Karlsen i NHO Reiseliv.
Culina fikk full pott – 460 av 460 poeng – på egenrapporteringen innenfor bærekraft og miljø.
– For å sette det hele i perspektiv så er det kun seks prosent av våre samarbeidspartnere som oppnådde denne scoren i 2018, sier Karlsen.