
Ny reiselivsdirektør i Rada Reiseliv
Sten Harald Norund Hansson er ansatt som reiselivsdirektør i Rada Reiseliv SA.
Sten Harald Norund Hansson kommer fra stillingen som reiselivssjef i Hammerfest.
Den stillingen har han hatt siden 2020. I tillegg har han flere års reiselivserfaring fra ulike stillinger innen hotell, restaurant, arrangement og destinasjonsutvikling.
Utvelgelsen av ny reiselivsdirektør har vært gjennomført i samarbeid med Hamar-selskapet The Assessment Company.
Rada Reiseliv skriver at det var mange kandidater til stillingen og at de landet på Norund Hansson etter en omfattende evalueringsprosess.
– Vi er svært glade for å ha Sten Harald med oss på laget, sier styreleder Bjarne Berger.
– Med denne ansettelsen er en viktig brikke på plass når vi er i gang med å utvikle det nye destinasjonsselskapet – og ikke minst, skape verdier for medlemmene våre.
Representerer 14 kommuner
Rada Reiseliv er reiselivsselskapet for Lillehammer-regionen, Hamar-regionen og Gudbrandsdalen.
Selskapet representerer 14 kommuner og er et ikke-kommersielt selskap eid av reiselivsaktørene og kommunene i regionen.
– Sten Harald kombinerer solid reiselivskompetanse og relevant erfaring med stort engasjement og sterk gjennomføringskraft, sier Berger om den nye direktøren.
– Han har også erfaring med etablering og utvikling av et slagkraftig destinasjonsselskap i samarbeid med fylke, kommuner og næringen fra sin tid i Visit Hammerfest, sier Berger.
Sammenslåing
Rada Reiseliv er en sammenslåing av destinasjonsselskapene Visit Lillehammer, Visit Mjøsa og Nasjonalparkriket.
En satsing der kommuner og reiselivsnæringen har gått sammen for å utvikle en helhetlig reiselivsregion.
– Å få lov til å være en del av dette arbeidet og bidra til å styrke samarbeidet på tvers av kommunegrensene, var en mulighet jeg ikke kunne la gå fra meg, sier Norund Hansson.
– Dette er en region med et stort potensial og en utrolig spennende kombinasjon av natur, kultur, opplevelser og lokalmat.
– Regionen treffer på nær sagt alle reiselivstrender og Rada sin strategi ligger tett opp til Visit Norways hovedsatsingsområder. Jeg gleder meg til å jobbe strategisk med å synliggjøre disse kvalitetene og skape en sterk felles identitet som løfter hele regionen.