Mer heder til Ink®
Den norske vitamindrikken Ink® mottok ny global designutmerkelse i World Beverage Innovation Awards 2014.
Utmerkelsen ble delt ut onsdag 12. november på BrauBeviale i Nürnberg Tyskland. Over 325 bidrag fra 40 land ble bedømt av en internasjonal jury. Ink var eneste norske nominerte innenfor kategorien «Best packaging design or label» og endte som finalist bland 29 nominerte drikkevarer fra hele verden i den prestisjetunge kategorien.
– At vi ender som finalist i den gjeve globale «Beverage Innovation Awards» er for oss ikke mindre enn superdupert, sier Kjetil Amundsen, styreleder i det norske drikkevareselskapet Printer & Long. – Vitamindrikken Ink har i år mottatt tre gjeve designutmerkelser, derav to globale, og det betyr enormt mye for oss som et lite ny oppstartet drikkevareselskap at vi makter å hevde oss sammen med de store tunge internasjonale drikkevareselskapene. Jeg er ikke annet enn knallstolt over at vi fra lille Norge trosser alt som heter Jantelov og nå viser at vi kan hevde oss internasjonalt innen design. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har hørt at det er galskap å skulle konkurrere mot de store nasjonale og globale drikkevareaktørene. Men, om ikke folk kaller deg gæ’ern fra tid til annen, så tenker du ikke stort nok, avslutter Amundsen.
Transformasjon
Ink® er en serie av funksjonelle vitamindrikker som inneholder 9 vitaminer. En patentert korkteknologi holder både smak og vitaminer friske og ferske i den forseglede kapselen. Mange vitaminer mister sin effekt når de ligger i vann over tid, og er årsaken til at Printer & Long benytter en forseglet kapsel på sine Ink produkter. Ved å trykke på den røde knappen på toppen av flasken, slippes vitaminene ned i vannflasken, og du har nå en velsmakende og høyfunksjonell vitamindrikk. Ink® inneholder få kalorier, er kun tilsatt naturlig aroma og søtet med naturlig fruktsukker og ekstrakt fra Stevia. Ink® kommer foreløpig i fire spennende smaker.