Komfort i Bergen
I begrunnelsen for kåringen står det, vinneren av ”Årets konferansested 2007” utmerker seg med sin alltid profesjonelle holdning og serviceinnstilling. Enestående servering av deilige lunsjer og ellers fri flyt av føde i hver eneste pause gjør at deltakerne får ny energi og føler seg ivaretatt. Alle ansatte på hotellet viser fleksibilitet og serviceinnstilling, og vi ser at alle gjør sitt ytterste for at våre deltakere skal få en positiv opplevelse.
Komfort
Scandic Bergen City er et av Norges største konferansesteder med 224 dobbeltrom og en møtekapasitet som, sammen med samarbeidspartnere disponerer 3000 konferansestoler, sier direktør Asle Prestegaard.
– Når du skal tenke komfort på et hotell er det viktig å velge varme farger. I tillegg er tilgjengelighet viktig. Vi holder til midt i Bergen, noe som gir våre gjester tilgjengelighet til Bergen by og de tilbudene du finner her. Tepper oppfattes ofte som kvalitet, men vi foretrekker parkett. Dette er enklere å gjøre rent, noe astmatikere setter stor pris på. Vi har hatt vanskeligheter med å belegge røykerom, fordi selv røykere ønsker røykfrie rom, det har derfor vært tidsriktig å fjerne røykerommene helt, opplyser Prestegaard.
Konferanse
– Vi har svært mange kurs og konferansegjester og må selvfølgelig sørge for at luften i lokalene er god. Som konferansested må vi sørge for at videokanonen viser klare og tydelige bilder, med god lyd. IT tilgjengelighet er viktig for konferansegjestene og våre kursverter må ha god kompetanse og serviceinstilling til å bistå kundene. Hotellet har et eget ”pause lunsj” konsept og en gjennomtenkt plan for servering av mat. Vi satser på tydelige og gode konsepter. At vi i tillegg har satset på økologi og miljø i mange år, kan vel neppe være en ulempe, ettersom flere og flere etterspør nettopp dette, sier en fornøyd hotelldirektør.
– Vi har satset på fellesarealer med godt med luft. Her skal det være rikelig med plasser for uformelle møter, samt at vi har plassert ut PC stasjoner i lokalene for fri benyttelse for våre kunder. Arealene skal selvfølgelig være rene og pene og vi har selvfølgelig egen restaurant og bar.
Rom komfort
– Det er ikke hotellrommets størrelse som er viktigst når det kommer til rom komforten, men et minimum må det selvfølgelig være. Folk forventer en minimumsstandard og vi ønsker å levere det og litt mer. Fordi en vesentlig del av tiden våre kunder er på hotellrommet tilbringes i sengen, oppgraderer vi madrassene til Svanemadrasser. Det er viktig at kunden får en god og behagelig søvn, sier Asle Prestegaard.
– På Scandic i Bergen har vi i tillegg valgt å satse på Stressless stoler og godt leselys. Vi tror at mange av våre kunder setter pris på å sitte i en god stol på rommet, enten for å lese eller se på TV. Av den grunn har vi også satset på 32 tommers flatskjermer på rommene. Det er en arbeidsplass på hvert rom og fri tilgang til Internett, men dette er vel en selvfølge for de fleste.
Gjenkjøp
I tillegg til bylivet tilbyr hotellet forskjellige kveldsarrangement og events for sine gjester.
– Vi har god kompetanse på å hjelpe våre kunder med deres arrangementer og er spesielt gode på å få frem alle gjennomføringsdetaljene. Vi hjelper til med alt fra enkle transporter til hele arrangementer, sier Prestegaard og viser til hotellets spesielle arrangementsside http://www.temaboken.no/.
– For å gi en best mulig komfort for våre kunder, fokuserer vi på gjenkjøp. Om kunden kommer igjen gang etter gang har vi lykkes. Vi satser på å være personlige og bruker gjerne fornavn på gjestene. I tillegg skal alle medarbeidere opptre positivt og løsningsorientert og være opptatt av kunden / gjestens beste, avslutter hotell direktøren.