Bønnesalat ble årets produkt
På Norgesgruppens Kunde- og Leverandørtreff mandag 7. januar 2012 ble Delikat Bønnesalat kåret til årets produkt.
Delikat Bønnesalat ble lansert 1. februar 2012 og markerte et taktskifte for Delikat salater på storhusholdningsmarkedet. Fra kun å produsere majonesbaserte salater ser Delikat nå muligheter for salater med nye spennende baser, noe satsningen på Delikat Bønnesalat viser.
- Vi i Mills Proff Partner er meget stolte av å ha lansert et så etterspurt produkt som Delikat Bønnesalat. De siste årene har man i bransjen sett et større fokus på sunne konsepter. Volumet som går i salatdiskene er økende og Mills Proff Partner er fornøyd med at vi har lansert et konsept som markedet har etterspurt, sier produktsjef Morten Tønder Iversen.
Kriteriene for prisen var:
- Produktet må ha levert betydelig vekst
- Det må oppfattes som en nyhet
- Nyheten må ha bidratt til kategorivekst
- Produktet/konseptet bør være i tråd med trender innenfor sunnhet, nytelse eller convenience
Suksessen har gjort at Delikat Bønnesalat i november var det fjerde mest solgte produktet på Horeca markedet, med en volumandel på 6,7%.
Mills Proff Partner ser allerede mange muligheter for å utvikle konseptet i 2013 og starter allerede 1. februar med lansering av Delikat Bulgursalat.