Fikk pris for #WeAreClarion
Clarion Hotel ble hyllet av reiselivsbransjen for #WeAreClarion-kampanjen under HSMAI-prisene onsdag kveld. Nå fortsetter kampanjen i Sverige, Danmark og Finland.
"Merkevarebygging er summen av alt en bedrift gjør. Sterke merkevarer bygges på innsiden av organisasjonen. Clarion Hotel jobber langsiktig med merkevaren sin og har utviklet et sjarmerende kommunikasjonskonsept som virkelig viser innsiden ut. Vi lar oss imponere av fantastiske medarbeidere som brenner for å gi kundene sine en unik opplevelse. Dette er ekte og ærlig, slik god merkevarebygging skal gjøres,” skriver juryen i sin begrunnelse.
Bak kulissene
Kampanjen #WeAreClarion består av filmer og portretter av over 70 ansatte ved Clarions 11 hoteller i Norge, som ble delt via hotellenes og kjedens Facebook- og Instagram-kontoer høsten 2017. Seerne har fått bli med bak kulissene på hotellet og blitt bedre kjent med noen av de entusiastiske medarbeiderne som hver dag brenner for å gi gjestene gode hotellopplevelser. Over 500.000 har hittil sett filmene på sosiale medier.
– Vi ville vise frem det som gjør Clarion-hotellene til gjestefavoritter. Det er våre fantastiske kollegaer, med alle sine ulike bakgrunner, drømmer og personligheter. Det har vært utrolig gøy å oppleve den overveldende mottakelsen i sosiale medier, med varme tilbakemeldinger fra gjester og følgere. Så er det ekstra stas å motta en pris fra bransjen selv, sier Terje Ropstad, driftsdirektør i Clarion Norge.
NB: Saken fortsetter under bildet.
Kampanjen har ikke bare vært en markedsføringskampanje, men viktig for å bygge intern stolthet og tilhørighet. Nå spres kampanjen til Clarion i Danmark, Sverige og Finland, der lokale ansatte kan dele sine historier, opplevelser og drømmer. Clarion Norge ønsker å lage flere #WeAreClarion-filmer i 2018.
Clarion Norge har utviklet kampanjen i samarbeid med StoryDays, Native Media, Corporate Communications og Kandidat.
Se alle filmene og portrettene på www.weareclarion.no