Velkommen på landet!

SUKSESS: Hotelldirektør Lovisa Hegborn og hotellsjef Lars Erik Stavik har god grunn til å smile: Lily Country Club på Kløfta utenfor Oslo går godt.

Tre måneder før åpning endret hotellet brand og konsept. Det ble helt avgjørende

Fulle hus på Kløfta.

Publisert Sist oppdatert

De kaller seg klubben på landet, Lily Country Club på Kløfta, som ligger plassert midt mellom Oslo og Gardermoen. Her – med golfbane og store åkrer som nærmeste nabo – finner du resorthotellet som er heleid av Aker.

– Troverdighet er en av kjerneverdiene, og vi lover ikke mer enn vi kan holde. Men én ting er sikkert: Gjestene liker seg her og vi får svært gode tilbakemeldinger. Det gledes, sier Lovisa Hegborn til Hotellmagasinet.

Stolte over resultatet

Den blide og utadvendte 40-åringen fra Växjö i Sverige er konsernsjef for Lily Hospitality Groups, og er samtidig også ansatt som direktør for Lily Country Club på Kløfta. Lilygruppen utvikler og drifter hoteller og kontorer i Norge.

Lovisa har erfaring fra Scandic Norge og Hilton, og har vært åtte år i Aker-systemet innen eiendomsdrift og service før hun inntok rollen som konsernsjef.

Hotellmagasinet møter Hegborn og hotellsjef Lars Erik Stavik (39) i hotellets feiende flotte første etasje. Det er fredag formiddag, den andre uken i februar, og inne er det stinn brakke.

GOD MAT: Restauranten Brasseriet er svært populær, og ofte fullbooket.

– Det er lett for meg å bruke store ord, men jeg anbefaler folk å oppleve stedet. Vi er stolte over det vi har fått til. Det et er en fantastisk atmosfære her, sier Hegborn.

507 rom, 27 konferansesaler, spa-anlegg og en 18-hulls internasjonal golfbane rett utenfor døra er bare litt av det Lily Country Club tilbyr. Lokalbefolkningen er flittig brukere av fasilitetene, det samme er turister og «mannen i gata» – men det er kurs og konferanse som er det største markedet.

– I dag har vi rundt 90 prosent belegg og høy aktivitet i alle avdelinger. Vi ønsker en god balanse mellom forskjellige segmenter som bidrar til en god atmosfære og et levende sted. Det er viktig å prise seg riktig, gjestene skal føle at de får et godt produkt og en god opplevelse når de bruker penger hos oss, sier Stavik.

Tok avgjørende grep

Hotellet er bygget i to omganger, og sto klart til bruk senhøsten 2020. Likevel åpnet det ikke for fullt før 31. mai 2021.

– Det var ferdig innredet og alt var klart, men vi ville det annerledes og mente det var behov for store endringer. I løpet av tre måneder endret vi konsept og brand. Det var helt avgjørende for suksessen, forteller Hegborn.

Hun fortsetter:

GIGANTISK: 507 rom, 27 konferanser, spa, spisesteder og barer: Hos Lily på Kløfta er det mye å ta seg til.

– Vi ønsket en varmere og lunere atmosfære, et mer feminint uttrykk. I tillegg ønsket vi flere ulike soner, og det ble også gjort endringer i form av interiør og gjesteartikler på rommene. Treningssenteret ble også flyttet og fikk mer plass med utsikt. Vi i hotelledelsen var alle enige og hadde stor tro på at det ville fungere. Eierne stolte på oss og ga oss tillit. Det var veldig viktig, legger hun til.

Kvalitet på mat er sterkt prioritert, og restauranten Brasseriet er ofte fullbooket.

RO OG UTSIKT: På Lilys er det stille og rolig, men samtidig flott utsikt. Hotellet har 507 rom. Ved siden av hotellet ligger en 18 hulls internasjonal golfbane.

– Skikkelig god mat er viktig, og vi må gjøre det ordentlig hvis ikke går det på troverdigheten løs. Jeg må få rette en stor takk til vårt fantastiske personale som får mye velfortjent skryt fra våre gjester, sier hun.

Hotellet har fire grunnverdier: Trygghet, tillit, tilhørighet og troverdighet.

Hotellsjef Stavik sier at her skal alt være på stell.

– Alle ansatte skal være trygge på at de kan komme til oss, og de vet hvem de skal gå til hvis det er noe. Vi har null toleranse for rasisme og seksuell trakassering, også fra hotellets gjester. Vi har allmøter hver sjette uke hvor vi gjennomgår ulike temaer og deler resultat. Alle må føle tilhørighet.

Powered by Labrador CMS