Automatisering satte fart på belegget
Hotel Rival i Stockholm opplevde økning på flere hundre prosent.
Mews har en markedsandel på ni prosent av den samlede hotellkapasiteten i Nord-Europa, og jobber med over 200 hoteller i Norden, inkludert Strawberry og Best Western. De hjelper hotelleiere med å effektivisere driften, transformere gjesteopplevelser og skape mer lønnsom drift.
Fra 2.-14. oktober er de på rundreise i Norge, Sverige og Danmark - og skal besøke mer enn 34 hoteller og 90 hoteller, skriver de i en pressemelding.
Merkant økning
De har offentliggjort en sanntidsanalyse av hotellbransjens økonomiske resultater for sommeren 2023 (juni, juli og august). Analysen er basert på fem nøkkelområder: belegg, gjennomsnittlig dagspris (ADR), inntekt per rom (RevPAR), online innsjekking og mersalg, samt booking av andre områder på hotellet, skriver de en pressemelding.
Luksushotellet Opus XVI i Bergen, fant ut at ved å automatisere den daglige driften, fikk de mer tid til å skape en unik gjesteopplevelse inspirert av hotellets historie. Ved å implementere Mews har de sett en økning i RevPAR på henholdsvis 67 og 34 prosent økning i ADR, heter det i pressemeldingen.
– Vi var på utkikk etter en moderne gjestfrihets-skytjeneste, som kunne hjelpe oss med å bevare hotellets historiske arv og inspirere gjestene våre til å omfavne den. Mews Marketplace har gitt oss muligheten til å skape vår egen teknologiske løsning, som understøtter våre behov. Vi har også nylig integrert Mews og Atomize, som har gjort det mulig å automatisere inntektsstyringen vår. Mews har fjernet den operasjonelle byrden av å drive hotellet vårt, slik at vi kan fokusere fullt ut på å levere ekstraordinære gode gjesteopplevelser, sier eier og driver av bergenshotellet, Alexander Grieg.
– Vi ser hotelleiere i hele Norden omfavne innovasjon og digitalisering. Dette har stor innvirkning på deres virksomhet, alt fra økt belegg til omsetning. Vår kommende roadtrip er et bevis på den økende interessen fra fremtidsrettede hotelleiere. Vi har ambisjoner om å utvide vår tilstedeværelse i de nordiske landene, slik at vi kan hjelpe hotelleiere med å tilby enestående opplevelser for millioner av gjester hvert år, sier adm. direktør i Mews, Matt Welle.
Sterk beleggsøkning
Absalon Hotel Group som driver tre hoteller i København, har strømlinjeformet sine prosesser for å skape en jevn og smidig brukeropplevelse for både personale og gjester. Hotelgruppen har med Mews opplevd 60 prosent høyere RevPAR og en merkbar økning i bookingsystemets konverteringsrate, heter det i pressemeldingen.
– Mews Booking Engine har gjort det enkelt for våre gjester å gjøre en reservasjon. Vi kan lett administrere våre rompriser, og tilby gjestene ekstra fasiliteter under deres bookinger. Dette har medført at belegget har økt med 28 prosent. Mews setter gjestene i fokus, som er i tråd med Absalon Hotel Group. Med Mews opplever vi full kontroll av driften vår, og vi har sett en positiv innvirkning på vår omsetning, belegg og på gjestenes tilfredshet som følge av dette, sier Revenue Manager i Absalon Hotel Group, Anne Søndergaard Mikkelsen.
For å virkeliggjøre hotellets fulle potensiale, selger én av fem hoteller i Norden mer enn kun overnattinger, som for eksempel parkeringsplasser og møtelokaler. Hoteller med denne type mersalg tjener i gjennomsnitt 4.981,81 Euro mer i måneden, og under lavsesongene kan denne type fasiliteter leies ut til beboere og andre virksomheter i lokalsamfunnet, skriver Mews i pressemeldingen.
For Hotel Rival, et privateid boutiquehotell i hjertet av Stockholm, har arbeidet med Mews og Oaky tidoblet salget i resepsjonen på bare tre måneder.
– Teamet vårt er enda mer dedikerte til å selge opplevelser, slik at vi kan gi kundene våre et godt totalopphold. Vi ønsker at gjestene er fornøyde når de bor på Hotel Rival. Mews er fundamentet, som gjør det mulig å integrere og styre vår hotelldrift med alt fra mersalg, til priser og gjestebetalinger. Dette har spart oss for mye tid over hele linjen og gjort det mulig for oss å fokusere på gjestene våre. Et eksempel er de utrolige resultatene vi har sett siden vi begynte å bruke Mews og Oaky, for hjelpe våre resepsjonister med å selge mer effektivt. Gjester som bor i høyere romkategorier har en tendens til å være mer fornøyde, og vi har sett en 358 prosent økning i mersalgsinntekter i den første måneden og 683 prosent i den andre måneden, sier Revenue and eCommerce Manager i Hotel Rival, Jesper Sandberg,