Strawberry forlenger storavtale for 43.000 hotellrom
– Det å slå på TV-en er noe av det første mange av oss gjør når vi kommer inn på et hotellrom, sier TV-leverandør.
Hotellkjeden forlenger avtalen med underholdningsleverandøren Allente, som tilbyr både TV-kanaler og strømmetjenester i hele Norden. Samarbeidet gjør at gjestene på kjedens 43.000 rom i Norge, Sverige, Finland og Danmark vil nyte godt av Allentes TV-tilbud på rommene sine hvor Speeron er teknologipartner for samarbeidet, heter det i en pressemelding fra hotellkjeden.
Strawberry er også pilotpartner for Alliantes TV-løsning for hotell. Med denne kan et hotell på en enkel måte, uten mange tekniske installasjoner, skreddersy TV-opplevelser for gjestene som ligner den de er vant med hjemmefra.
– Vi vet at gjestene våre elsker kvalitetstid på hotellrommet med noe godt å spise og drikke, og favorittserien på skjermen. Derfor er vi glade for å fortsette reisen med Allente, for å utvikle flere innovative opplevelser for gjestene våre, sier teknologidirektør i Strawberry, Kari Anna Fiskvik.
– Det å slå på TV-en er noe av det første mange av oss gjør når vi kommer inn på et hotellrom. Det som møter oss på skjermen er med å forme vår opplevelse av hotellbesøket. I Allente setter vi derfor stor pris på fortsatt tillit fra Strawberry, og at vi får bidra til å skape følelsen av å være hjemme, selv om man er borte, på deres hotellrom i Norden. Strawberrys genuine ønske om å skape en verden av opplevelser for gjestene, passer godt med den verden av TV-opplevelser Allente leverer til over en million kunder og foretak i Norden, sier direktør for B2B hos Allente, Magnus Creutz, .