Hotellkjede inngår samarbeid med fransk turoperatør
Skal sette Alsace på kartet.
– Vi traff hverandre i fjor under «Alsace Fan Day» som samler alle Alsace-foreninger fra hele verden, og jeg ble fascinert av stedet og opplegget. Vi må også tenke nytt og annerledes – så dette vil bli fantastiske opplevelser for våre hoteller i tiden som kommer, sier adm.dir. i Classic Norway Hotels, Stephen Meinich Bache, til Hotellmagasinet.
24. juni inviterer hotellkjeden til «Alsace Fan Day» på Ramme Fjordhotell i Vestby kommune, og planen er at de årlige Alsace-arrangementene skal holdes på ulike Classic Norway Hotels i årene som kommer.
Franske Lionel Diss er daglig leder og eier bak reisebyrået Mitt lille Frankrike som tilbyr reiser til sitt hjemsted Alsace.
Og også mannen bak den norske Alsace-foreningen.
– Foreningen ble etablert i januar i år, og vi har allerede 90 medlemmer. Det har gått ekstremt fort. Jeg er stor tilhenger av Classic Norway Hotels-hotellene, og har hatt den glede av å besøke flere av dem. Nå får ansatte og gjester ved hotellene mulighet til å bli bedre kjent med Alsace, og ikke minst det fantastiske utvalget av vin og god mat. Jeg håper dette kan bidra til at hotellene kan få flere viner fra Alsace-området på vinkartet, forteller Diss.
Alsace er ikke bare kjent for enestående viner og gastronomi – men også et svært behagelig klima, rikholdige kultur og historie. Diss tilbyr skreddersydde turer med fokus på unike og autentiske opplevelser til lokale perler. Han har også startet med import av biodynamiske og naturviner fra området.