Nytt hotellbrand i livstilsegmentet
Apollo og DER Touristik introduserer ananea.
Det første hotellet åpner dørene 1.juni på øya Kos i sommer, og ligger rundt 50 meter fra den kjente Tigaki-stranden.
Navnet ananea kommer fra det greske ordet ananeosis, som betyr fornyelse. Visjonen bak hotellet er å skape et sted der gjestene kan revitalisere seg selv i lekre omgivelser, hvor gresk gjestfrihet forenes med førsteklasses komfort, heter det i en pressmelding fra Apollo.
– Hotellet springer ut fra gresk tradisjon og de 74 rommene og suitene, restaurantene og barene er designet med ett mål: å skape en følelse av harmoni og samhold. Samtidsarkitektur og enkel sjarm preger hele hotellet, hvor lokale elementer fra øya Kos innsvøpes i form av naturmaterialer, dufter og interiør. Her prioriteres velvære fremfor overfladisk glans, og den personlige services vektlegges sterkere enn alt annet, sier Beatriz Rivera, Kommunikasjonssjef i Apollo.
interiørdesignet og gastronomien. Her innsvøpes minimalistiske former i naturlige materialer som bomull og lin, mens dristige veggmalerier spesialdesignet av kunstneren Cacao Rocks fra Athen pryder hotellets vegger.
På hotellets to restauranter serveres lokale og økologiske produkter, og det tette samarbeidet med lokale gårder gir en unik variasjon av retter signert av hovedkokkene Sanakis Antonis og Praxithea Semilari. Her tilberedes tradisjonelle greske ingredienser som trøfler, aubergine, blekksprut, fetaost og urter med en moderne vri for å skape en unik kulinarisk opplevelse, og i baren serveres både lokale viner og lekre coctails.
– På ananea skal man ikke bare dufte og smake at man er i Hellas, men også føle det – og fellesskapet er en viktig del av det. For grekerne er måltidene dagens høydepunkt fordi det handler like mye om kvalitetstid som mat. I restaurantene er det derfor blant annet lagt opp til lange fellesbord som inviterer til samtaler og nye vennskap, forklarer Rivera.