Inngår partnerskap med bryggerigigant
Skal distribuere kjente ølmerker.
Anora inngår partnerskap med bryggerigiganten AB InBev for å distribuere sine ikoniske ølmerker Corona, Stella Artois og Budweiser i horecamarkedet i Finland og Norge, heter det i en pressemelding fra Anora.
Anora, Nordens ledende merkevarehus for vin og brennevin, har inngått samarbeid med verdens største bryggeri AB InBev for å distribuere noen av selskapets mest kjente ølmerker, Corona, Stella Artois og Budweiser, i horecamarkedet i Norge og Finland. Samarbeidet starter fra 1. september 2023.
Det eksklusive, langsiktige partnerskapet dekker all horecadistribusjon av AB InBev-merker som Corona Extra og Corona Cero, Stella Artois og Budweiser i det norske og finske markedet. Corona, Stella Artois og Budweiser, rangert blant verdens mest anerkjente ølmerker, er et utmerket supplement til Anoras omfattende merkevareportefølje for horeca, og lar Anora styrke tilbudet til horecakunder, et nøkkelelement i Anoras vekststrategi.
– Vi er beæret og begeistret over dette partnerskapet med AB InBev. Vi har fokusert sterkt på å bygge vår tilstedeværelse og portefølje for horeca, og dette partnerskapet er nok et viktig skritt på denne veien. I tråd med vårt formål om å bringe det beste fra drikkeverdenen til nordiske forbrukere, kan vi med disse ikoniske ølmerkene i vår partnermerkeportefølje, tilby enda bedre service til våre horecakunder i Norge og Finland, sier Pekka Tennilä, CEO i Anora Group.
– Vi er glade for å inngå en langsiktig avtale med en strategisk partner i Norge og Finland. Anora har vist enestående suksess de siste tiårene, med et utmerket rykte. Vi er glade for å gå hånd i hånd med Anora for å vokse våre sterke globale merkevarer, kommenterer Jerry Maguire, Director Growth Markets Europe.