Strawberry: – Denne prisen henger høyt for oss
– Stor tillitserklæring, sier Torgeir Silseth.
For fjerde år på rad har forskningsprosjektet Norsk Bærekraftbarometer ved Handelshøyskolen BI målt hvor bærekraftige norske bedrifter er sett fra kundenes ståsted.
– Etter en fantastisk lanseringsuke for Strawberry er det ekstra stas å avslutte uka som bransjevinner i Norsk Bærekraftbarometer. At våre gjester ser på oss som den mest bærekraftige aktøren i bransjen for fjerde år på rad, er en stor tillitserklæring som gir inspirasjon til å fortsette det viktige bærekraftsarbeidet til Strawberry, sier Torgeir Silseth, administrerende direktør i Strawberry.
LES OGSÅ: Slik sparer hotellet 8 millioner liter vann årlig
Norsk Kundebarometer har i over 20 år målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere, og siden 2020 har de også målt hvor bærekraftige norske bedrifter er gjennom forskningsprosjektet Norsk Bærekraftbarometer.
Over 5000 norske forbrukere har sagt sin mening i årets undersøkelse, og vurdert bedrifter på tre hoveddimensjoner av bærekraft: Økonomisk bærekraft, miljømessig bærekraft og sosial bærekraft.
LES OGSÅ: Åpner hotell med 154 rom i Stormarknes
– Denne prisen henger høyt for oss, da vi legger mye innsats i å være åpne om hvordan vi jobber med bærekraft, og samtidig tørre å snakke om dette temaet selv om vi ikke er perfekte. Vi anerkjenner jo at dette er en kåring som kun baserer seg på en oppfatning folk har av selskapet, så på den måten forplikter prisen ekstra mye å levere på det vi sier at vi gjør. Både vi som selskap og reiselivsbransjen som helhet har fortsatt et godt stykke igjen, og bevisste nysgjerrige gjester er med på å pushe oss i riktig retning. Kunnskapsnivået blir bare høyere og høyere hos folk der ute, og det stilles helt andre krav til det vi faktisk gjør. Dette er en utvikling vi ønsker veldig velkommen, sier Harald Bjugstad-Holm, direktør for bærekraft i Strawberry.
For å imøtekomme fremtidens reiseliv, kommer Strawberry fremover til å lansere ulike tiltak som gir gjester og medlemmer mulighet til å i enda større grad ta del i selskapets fokus på bærekraft. Med egne målinger for hvor miljøvennlige hvert hotell er, samt fortsette de etablerte tiltakene og videreutvikle nye innen møte, konferanse, mat og drikke.