Knallsterke resultater for Bergen Harbour Hotel: – Vi er et fantastisk team
2022-tallene var det beste noensinne for Bergenshotellet.
I april i fjor ble Maud Haldorsen (33) ansatt som hotellsjef for Bergen Harbour Hotel.
Haldorsen, som har studert hotell- og restaurantledelse i Sveits og har en bachelor i ledelse fra BI, var på ingen måte noen hotellfersking da hun inntok sjefsstolen: Allerede som 22-åring var hun hotellsjef for familiebedriften Geiranger Hotell, hvor hun også var medeier.
– Jeg ble tatt veldig godt imot av teamet fra første dag, og vi har jobbet godt sammen i løpet av disse månedene. 2022 har vært et fantastisk år, og hotellets beste når det gjelder omsetning, resultat og belegg. Det hadde aldri vært mulig å oppnå så gode resultater uten så dyktige ansatte. Jeg må også få takke alle gjestene som har valgt oss. Heldigvis kommer flere av gjestene tilbake, sier Maud Haldorsen til Hotellmagasinet.
Les også: Prisveksten «reddet» hotellene
Bergen Harbour Hotell åpnet i 2017, har 50 rom og ble i løpet av fjorårsvinteren en del av hotellkjeden Best Western. Hotellet har mellom 7-10 ansatte avhengig av sesong.
– Vi merket raskt endring i trafikken på hotellet etter at vi ble en del av kjeden, og vi har all grunn til å være kjempefornøyde. Vi får gode tilbakemeldinger fra gjestene, og det er ekstra hyggelig å registrere at så mange gjester bli værende over en lengre periode. Vi har et genuint fokus på gjesteopplevelser. Det håper jeg blir lagt merke til og satt pris på.
Den smørblide og utadvendte 33-åringen innrømmer at det har vært noen tøffe måneder i sjefsstolen.
– Det er utfordrende å overta andre sitt team, og det var en ny situasjon for meg. Men jeg syns vi har fått til mye på denne korte tiden. Jeg er veldig stolt av teamet, sier hun.
Les også: Høyfjellshotellet drives på dugnad
2022-tallene viser at det var flest norske gjester på Bergenshotellet med en andel på 40 prosent. Deretter følger USA med 18 prosent, og Tyskland med 6 prosent.
– Markedet er mer usikkert enn på lang tid. Januar blir bedre enn fjoråret, men vi merker at folk booker hotellrom kort tid før ankomst. Vi er et relativt nytt hotell og det vil ta litt tid for oss å bygge en god kundebase, sier Maud Haldorsen.