
Radisson signerer fire nye hoteller og introduserer to nye merkevarer
Har inngått avtale om fire nye hoteller, med totalt 519 gjesterom i Bergen, som en del av sitt partnerskap med Magic Norway.
To av eiendommene blir omgjort til Radisson Individuals-hoteller, og de to andre blir en del av Radisson Hotel Groups merkevare Prize by Radisson, i løpet av de kommende månedene. Dette er første gang Radisson Hotel Group introduserer Radisson Individuals og Prize by Radisson i Norden. Ekspansjonen gjør at konsernet nå har totalt fem eiendommer i Bergen.
- Vi er veldig glade for å kunngjøre denne utvidelsen av vår norske portefølje, som markerer en viktig milepæl i vår reise i Norden. Vi ser frem til et godt samarbeid med Magic Norway AS og er takknemlige for deres tillit, sier Elie Younes, Executive Vice President og Global Chief Development Officer i Radisson Hotel Group i en pressemelding.
Introduserer Individuals
Gjennom disse nye tilskuddene introduseres konseptene Radisson Individuals og Prize by Radisson for første gang i Norge og Norden.
Radisson Individuals gjør det mulig for hotelleiendommer å beholde og fremheve sitt særpreg og unike identitet.
Magic Kloverhuset Harbour Hotel blir et Radisson Individuals, med totalt 157 rom - 137 gjesterom og 20 leiligheter. I tillegg kommer restauranten Sjø Restaurant og vinbar og en stor takterrasse med terrassebaren Sjø Roofgarden. Hotellet har sentral beliggenhet i Bergen sentrum, på Strandgaten med front mot Vågen, Fisketorget og Bryggen.
Magic Hotel Bergen City Center, også Individuals, har 90 gjesterom, restauranten Villa Blanca, gastropuben Såpas og flere møte- og selskapslokaler. Hotellet ligger kun 100 meter fra Vågen og Fisketorget i den historiske delen av sentrum.
Første i Norden
Prize by Radisson er Radisson Hotel Groups livsstilsmerke i mellomklassen og introduseres nå for første gang i Norden, til investeringskostnaden til et økonomihotell. Designforslaget er egnet for nybygg og konverteringer med høye GOP-marginer (+50 %) og en Lean driftsmodell.
De to Prize-hotellene er:
Solheimsviken Bergen, med 217 rom og restauranten Bergtatt, ligger 2 km fra Bergen kultur- og kongressenter Grieghallen og i det travle forretningsområdet i Solheimsviken.
Xhibition Bergen City, har 55 rom og ligger i Xhibition kjøpesenter, rett ved sentrums hovedgate Olav Kyrresgate. Det er bare 5-10 minutters gange fra kultur- og kongressenteret Grieghallen som tiltrekker 150 000 besøkende årlig.
Ser frem til samarbeidet
- Med stadig flere utenlandske tilreisende til Norge og forretningsreisende som søker seg til sterke hotellkjeder, har vi stor tro på samarbeidet med Radisson Hotel Group, forteller konserndirektør Jon Arild Hellebust, Magic Norway.
- Ved å være de første hotellene i Norge og Norden som lanseres med de nye konseptene, håper vi også det vil skape bred interesse hos gjester og kunder. Vi i Magic Norway er også veldig stolt av at Hotell direktør Maud Haldorsen skal lede dette samarbeidet, sier Hellebust videre.
- Med signeringen av disse nye eiendommene har vi fem hoteller og tre spennende merkevarer i Bergen, sier Adela Cristea, Vice President Business Development for Northern and Western Europe, Radisson Hotel Group.
Radisson Hotel Group er representert med Radisson Collection, Radisson Blu, Radisson RED, Radisson og Park Inn by Radisson over hele Norden. Radisson Hotel Group har mer enn 50 hoteller i drift og under utvikling i regionen.