Her solgte de frokost for 140 000 kroner i årets to første måneder
«Alle» vil ha frokost på Clarion Hotel Oslo i Bjørvika.
Hotellet ligger bare et steinkast unna Munchmuseet, Barcode og operahuset i det som er Oslos nyeste bydel Bjørvika.
255 rom og fantastisk beliggenhet rett ved Oslofjorden er bare en av flere ting det snart fire år gamle hotellet kan skimte med.
20 prosent økning
Hotellet eies av Hav Eiendom AS, men driftes av Nordic Choice Hotels.
– Hotellet åpnet rett etter The Hub og Amerikalinjen som bare ligger få minutters gange herfra. Det er ingen tvil om at det er tøff konkurranse i området. Men vi har gått fra å være litt «usynlig» til å ta større markedsandeler. Vi har økt kapasiteten på hotellets møte- og eventsenter med 20 prosent - og vi genererer bedre inntekter og klarer å skape meget gode resultater, sier hotelldirektør Tore Carlsson Sægrov (36) til Hotellmagasinet.
36-åringen fra Strømstad i Sverige, har jobbet halve livet i hotell- og restaurantbransjen. Han er utdannet kokk og har jobbet på flere stjernerestauranter. I tillegg er han vinkelner og sitter i styret til Norsk Vinkelnerforening - og har mange år bak seg i Nordic Choice-systemet. Før han overtok direktørstolen etter Robert Holan var han mat og drikke-ansvarlig for de nordiske Clarion-hotellene.
Kuvertpris: 350 kroner
Som nærmeste nabo har hotellet en rekke store bedrifter og flere tusen ansatte. Flere av disse finner veien til hotellet for en god frokost.
Drop-in-frokost er nemlig blitt en stor hit. I januar og februar solgte hotellet frokost for 140.000 kroner!
Carlsson mener gjestene får skikkelig valuta for pengene.
– Mange som bor og jobber i området tar turen til hit på morgenen. Vi tilbyr dette hver dag til en kuvertpris på 350 kroner, og det er litt av en frokostgjestene får servert: Baristakaffe, og lokale lekkebisker fra blant andre Annis i Bjørvika som er vår lokale slakter. Vi kommer til å fortsette med dette tilbudet. Alle er hjertelig velkommen hit, sier han.
Svært fornøyde gjester
Svensken forteller at de samarbeider tett med Bjørvikaforeningen for å skape liv og røre i bydelen. Det har gitt resultater.
– Vi er Oslos sommerbydel nummer én! sier Carlsson Sægrov.
Nylig ble Bjørvika-hotellet nominert i kategoriene «årets Hotel i Clarion» og «Member hotel of the year» under hotellkjedens årlige galla i Stockholm.
– Vi vant ikke, men er stolte over at vi ble nominert. Hotellets ansatte er dedikerte og de skaper opplevelser i verdensklasse. Tidligere hotelldirektør Robert Holan gjorde en veldig god jobb med å sette hotellet på kartet. Vi skårer svært høyt på gjestetilfredshet, sier han.