Ny sjef i Det Norske Brenneri

Martin Hallberg er ansatt som kommersiell sjef i Det Norske Brenneri AS.

Publisert

Martin kommer fra jobben som sjef for alkoholkategorien hos landets nest største fullsortimentsgrossist, Servicegrossistene AS. Nå skal han lede Det Norske Brenneri videre inn i en spennende framtid i tospann med eksport og markedsansvarlig leder, Jarle Nereng.

Hallberg har over 18 års erfaring fra utvikling og salg av alkoholrelaterte produkter. Han har tidligere hatt ansvar for markeds- og salgsavdelinger i store brennevinsselskap. Martin har en lidenskapelig interesse for håndverksbrennevin og er WSET-utdannet innenfor vin. Med erfaring fra ledende roller innen Horeca, importørbransjen og grossistvirksomhet har han et bredt perspektiv på utvikling og salg av alkohol i Norge.

- Jeg gleder meg til å bli en del av det spennende som skjer i Det Norske Brenneri. Selskapet produserer fantastiske håndverksprodukter som de siste årene har utfordret de mer etablerte varemerkene i akevitt- og ginkategorien i Norge. Selskapet deler også min lidenskap for å streve etter å oppnå det lille ekstra. Både gjennom innovasjon, og det å bygge videre på akevitten som nordisk kulturhistorie, sier Martin Hallberg.

- Vi er utrolig glade for å få Martin inn på laget. Det Norske Brenneri har hatt en rivende utvikling de to-tre siste årene, og med Martin har vi fått en kommersiell kraft med lang bransjeerfaring, sier gründer og medeier i Det Norske Brenneri, Odd J. Nelvik.  Det Norske Brenneri eier blant annet merkevarene, Arvesølvet akevitt og  Harahorn Gin. Harahorn er nå Norges mest solgte håndverks-gin.

Powered by Labrador CMS