
11 nye hoteller blir en del av kjeden
Sjekk listen!
BWH Hotels i Skandinavia har fått en pangstart på 2025. Hele elleve nye hoteller blir en del av kjeden allerede denne våren – fra Grå Gåsen kjent fra svenske “Hver gang vi møtes” til nybygde designhoteller.

Elleve hoteller har valgt å bli en del av BWH Hotels i løpet av våren. Utvalget består både av nybygde hoteller og virksomheter med sterk lokal forankring. Det dreier seg om alt fra klassiske byhoteller til helt nye satsninger som er bygget opp fra grunnen av, skriver BWH i en pressemelding.
«Ved å bli med i BWH Hotels får hotellene tilgang til internasjonale bookingsystemer, markedskanaler og støtte innen flere områder – samtidig som de fortsatt drives av lokale entreprenører med sterk tilknytning til sin region. Modellen gir rom for selvstendighet, samtidig som hotellene inngår i en større sammenheng.»

– Akkurat nå opplever vi et enormt trykk. Mange hotelleiere ønsker å ha en sterk merkevare i ryggen uten å gå på kompromiss med sin selvstendighet. Det er nettopp dette vi tilbyr. Hotellene som nå blir med er svært forskjellige – fra nybygde konsepthoteller til etablerte destinasjoner med lokal forankring – men fellesnevneren er at de drives med stort engasjement og en tydelig identitet. Vi ser frem til å ønske dem velkommen til vårt nettverk, sier Johan Michelson, administrerende direktør i BWH Hotels i Skandinavia.
Dette er hotellene

Blant de nye hotellene finnes flere spennende tilskudd. På Gotland blir Grå Gåsen, kjent fra den svenske versjonen av «Hver gang vi møtes», en del av WorldHotels Crafted. Grand Hotel i Jönköping og Hotel Riverside i Avesta slutter seg til BW Signature Collection. First Hotel Statt i Karlskrona bytter navn til Stadshotellet og blir også del av BW Signature Collection. Samtidig blir First Hotel Solna til Best Western Hotel Solna, og First Hotel Central i Norrköping til Best Western Hotell Norrköping City. Dessuten kommer et nytt medlemshotell i Stockholm, Hotel Hötorget, og i Kramfors går First Hotel Kramm over til Best Western senere i år. I Odense åpner et helt nytt Aiden by Best Western med smart design og urbant uttrykk.

I Danmark har nylig to nye hoteller blitt med i kjeden: ART Hotel Dalgas, BW Signature Collection og Hotel Dalgas, BW Signature Collection.
– At så mange nye hoteller velger oss, viser tydelig at arbeidsmetoden vår fungerer. Dette er helt i tråd med vår offensive vekststrategi. Vi har store ambisjoner på det skandinaviske markedet og ønsker å bli det opplagte valget for frittstående hoteller som vil vokse på sine egne premisser, sier Johan Michelson.