– Vi har et hårete mål om å skape den mest sømløse gjestereisen innen hotellbransjen
Citybox lanserer ny merkevareidentitet, logo og nettside.
Hotellkjeden Citybox fortsetter steget ut i Europa med en fullstendig relansering av merkevaren. Resultatet er ny logo, oppdatert fargepalett, ny nettside, ny gjestereise og en sterk oppfordring om å oppleve det byen har å by på.
Endringen skjer i forkant av hotellselskapets ekspansjon til Helsinki, Stockholm, Brussel, Stavanger og Tromsø. Arbeidet har blitt gjort i samarbeid med designbyrået Cure og teknologiselskapet Heisenbug, heter det i en pressemelding fra hotellkjeden.
– Med hotellene som skal nå skal åpnes går vi fra å være et lite hotellselskap til en internasjonal hotellkjede, og da var tidspunktet riktig for å ta en fullstendig gjennomgang av merkevaren. Når vi først var i gang bestemte vi oss for at vi måtte ta tak i alt. Internt har vi også gjort store endringer på alt som berører de ansatte. Det eneste vi besluttet å frede var navnet Citybox, sier marked- og kommunikasjonssjef i Citybox, Dorthea Berge.
Lave kostnader
Det nye slagordet «Go outside the box» er en oppfordring til gjestene om å dra ut og besøke det som byen har å tilby.
– Med den nye merkvareidentiteten lanserer vi det konseptuelle rundt «Inside the box» og «Outside the box». Inside the box er selve hotellet, det er hvor du trekker deg tilbake etter en lang dag på farten mens Outside the box er alt som skjer utenfor hotellet. Det er grunnen til at du er der. Denne går tilbake til at vi ikke er et destinasjonshotell, vi er innforstått med at gjestene ikke er der ens alene for å besøke oss. De skal ut for å oppleve byen, dra i det møtet, spise på den restauranten, se den konserten. Vi skal bare være det beste alternativet når de har bestemt seg for å reise, forteller hun.
Med lansering av ny merkevareidentitet lanserer hotellkjeden også ny nettside og gjestereise.
– Vi er utrolig fornøyde med resultatet vi har skapt sammen med Cure og Heisenbug, ikke minst av hvordan hele organisasjonen har vært deltagende i prosessen. Vi har fått til utrolig mye med lite. Dette gjør vi uten å bruke milliarder eller dele ut bær på torget, sier Dorthea.
– Vi har researchet flere hundrede bookingsider over hele verden, på jakt etter den ultimate bookingopplevelsen. Med den nye siden er kundeopplevelsen virkelig tatt på alvor, sier Truls Petter Bergh i designbyrået Cure.
Priskalender og prosenter
Av nytt lanseres nettsiden blant annet med priskalender, inspirert av flybransjen, som viser lavest tilgjengelig pris på månedsbasis på de ulike hotellene.
– Priskalenderen er en av funksjonene vi har gledet oss mest til å vise frem. Våre gjester er prisbevisste og i testfasen var dette funksjonen vi fikk mest positiv tilbakemelding på. Er man fleksibel på reisedato kan man spare store summer ved å ta en titt innom priskalenderen, sier Dorthea.
– Vi har et hårete mål om å skape den mest sømløse gjestereisen innen hotellbransjen. Gjestene skal kunne håndtere hele prosessen selv fra a til å, uten hinder. Dette er bare første steg og det er veldig mye spennende som skjer i tiden fremover. Vi lanserer også fordelsprogrammet Citybox Friends (with benefits). Som fast fordel mottar “vennene” våre blant annet 10% på alle bookinger og gratis tidlig innsjekk og sen utsjekk på alle dobbeltrom. Vi har sett nok bonusprogrammer som er vanskelig å forstå seg på. Vi ønsket at fordelene skulle være enkle å forstå og gi ekte verdi fra start, legger hun til.
– Tilpasning er nøkkelen til innovasjon. Vi har utviklet en lavpriskalender for Citybox for å møte utfordringer med PMS-systemet. Bygget på Next.js-teknologi, henter den prisdata hvert 30. minutt uten å belaste PMS. Dette lar oss lynraskt presentere oppdaterte priser til sluttbrukere. Å arbeide med en av Norges mest spennende merkevarer, særlig når de står på terskelen av en betydelig ekspansjon, er en ære, sier Tibor Mæhlum fra Heisenbug.