Hotellperle til Classic Norway
Grand Hotel Bellevue i Åndalsnes er siste tilskudd til Classic Norway Hotels. – Dette er et godt hotell med spektakulær beliggenhet. Nå skal vi gjøre vårt for å løfte helhetsopplevelsen ytterligere, sier Stephen Meinich-Bache i Classic Norway.
Gjennom nesten 150 år har Åndalsnes vært et knutepunkt for turismen i Romsdalen hvor Grand Hotel Bellevue har spilt en sentral rolle. Nå er hotellet kjøpt som et joint venture mellom Classic Norway Hotels og Romsdalen AS. Sistnevnte selskap er eid av Norwegian Travel Company.
– Da vi etablerte Classic Norway Hotels for nesten 20 år siden, var det med mål om samle unike hoteller rundt om i Norge hvor blant annet kvalitet, særegenhet og samspill med naturen var nøkkelelementer. Grand Hotel Bellevue passer således perfekt i porteføljen og har fantastisk utsikt, nesten 130 års tidvis dramatisk historie og er en institusjon i Romsdalens turisme, sier Erik Berg, deleier og grunnlegger av Classic Norway Hotels.
Hotellet slutter seg til Classic Norway Hotels den 1. desember 2020.
Store planer
Både Classic Norway Hotels og Norwegian Travel Company er ledende aktører i regionen og sammen har de betydelige planer for utvikling av destinasjonens besøkslivsnæring.
– Selskapet har som målsetting å utvikle Åndalsnes og Romsdalen til å bli en anerkjent reiselivsdestinasjon både nasjonalt og internasjonalt. Vi er allerede godt i gang med bygging av Romsdalsgondolen og vil også utvikle et bredt aktivitetstilbud i området, sier Terje Hatlen-Stokke i Norwegian Travel Company.
Hatlen-Stokke får støtte av Pål R. Amundsen, administrerende direktør i Romsdalen AS.
– Med oppkjøpet av Grand Hotel Bellevue faller en av flere viktige brikker på plass for å utvikle Romsdalen som en helårsdestinasjon. Nå kan vi raskt starte med å selge fantastiske opplevelsespakker med overnatting til det norske markedet, sier han.
God utvikling
Classic Norway Hotels har bygget opp en solid hotellportefølje i det norske hotellmarkedet – fra Sørlandet i sør til Lofoten i nord. Per i dag består porteføljen av 19 hoteller, samt to som er under utvikling.
– Vi har et uttalt mål om videre vekst, og er i en posisjon hvor vi har anledning til å bruke tid for å finne de hotellene som passer vår profil best. Og det er utvilsomt mange interessante hoteller i Norge, sier administrerende direktør i Classic Norway Hotels, Stephen Meinich-Bache.
Grand Hotel Bellevue står godt til Classic Norway Hotels eksisterende hoteller, men Meinich-Bache spår større bredde i porteføljen fremover.
– Vår siste signering passer perfekt i porteføljen vår med tanke på spektakulær beliggenhet, samspillet med naturen, størrelse, og kvalitet. I tiden fremover kan det godt være vi også vil vokse med hoteller som skiller seg ut fra vårt eksisterende tilbud - både med tanke på størrelse og beliggenhet, sier Meinich-Bache.
Fakta: Grand Hotel Bellevue
Bygget: 1890, men brant i 1940 for så å bli gjenreist
Renovert: Sist gang i 2015, men så sent som i fjor ble en ny restaurant bygget
Beliggenhet: Ved foten til Romsdalseggen med utsikt over de majestetiske romsdalstindene
Antall rom: 86
Fasiliteter: Spisesaler, a la carte restaurant, bar, sauna, kurs- og konferanseavdeling og egen parkeringsplass med gratis parkering.
Fakta: Classic Norway Hotels:
Classic Norway Hotels er en hotellkjede som består av noen av Norges mest sjarmerende hotell og rorbuer. Der er totalt 19 hotell, samt 2 under utvikling, totalt 21 hotell fra Sørlandet til Lofoten. Til tross for at hotellene i Classic Norway har individuelle særpreg og karakter, vil du finne flere fellestrekk; «personlig vertskap», «kvalitetsbevisst» og «skreddersøm» skal bidra til at vi skal kunne begeistre gjestene.