Nærmer seg åpning for Henningsvær Bryggehotell
Det nyeste tilskuddet til Classic Norway Hotels skal åpne i sommer, og blir et luksuriøst konsepthotell.
Henningsvær har beskjedne 500 innbyggere, men har utviklet seg til å bli et av Lofotens mest omtalte og attraktive reisemål. Nå bygges det et spektakulært hotell på spissen av Austvågøya, og i nær fremtid vil de første gjestene flytte inn.
Det melder Classic Norway Hotels i en pressemelding.
Luksus med lokal inspirasjon
Dette blir det nye hotellet blir det nyeste i Classic Norway Hotels-kjeden, og kjeden skriver at dette blir et luksuriøst konsepthotell. Classic Norway uttaler at de har som mål at hotellet skal bli en attraksjon i seg selv.
Dette blir et helt nytt hotellkompleks på et designet kaiområde med totalt åtte unike bygninger, inspirert av gammel arkitektur og lokal byggeskikk.
- Å bevare miljøet og kulturarven har vært sentralt i utviklingen av konseptet for det nye Henningsvær Bryggehotell, sier merkevare- og konseptutvikler Kari Hasselknippe i Hasselknippe Consulting i pressemeldingen. Selskapet samarbeider med Classic Norway Hotels for å utvikle hotellkonsepter i et ekspanderende norsk og internasjonalt marked.
Unik historie
Elementer som design, lokale opplevelser, helse, velvære, bærekraft og teknologi legges inn i konseptet «The art of Northern and Modern Hospitality».
- Enkelte hoteller tilpasser seg ikke bare en merkevarestandard, men bruker design for å differensiere seg og fortelle sin unike historie. Henningsvær Bryggehotell er et slikt sted, der design er en vesentlig del av opplevelsen og historiefortellingen. Hotellet tar aktivt i bruk naturens kraft og ro, og i omgivelsene føles det helt naturlig å senke skuldrene. Her oppfordres besøkende til å bruke sansene aktivt og virkelig være til stede, i ett med naturkreftene. I tillegg legger hotellet til rette for at gjestene selv kan være med på å forme både historien og fortellingen, forteller Hasselknippe.
Skiller seg ut
Det eksklusive Bryggehotellet skiller seg fra det tradisjonelle femstjernerskonseptet. Under ledelse av direktør Magnus Kalvøy forsikrer Classic Norway Hotels at hotellet vil levere stjerneopplevelser som er helt unike.
Vi intervjuet Magnus Kalvøy i fjor. Da kunne moldenseren fortelle at han havnet i hotellbransjen ved en tilfeldighet, men at han elsket jobben.
– Jeg smiler hver gang jeg tenker på det, og det er få 30-åringer som får en sånn mulighet. Jeg ser fram til nye utfordringer. Henningsvær Bryggehotell er et prestisjeprosjekt, så det blir viktig å sette standarden høyt, sa Magnus Kalvøy til Hotellmagasinet den gang.
Den unge hotelldirektørens forventninger til åpningen av Henningsvær Bryggehotell har nok ikke blitt mindre, nå som vi nærmer oss åpning.
Classic Norway Hotels er også fulle av lovord om sin nye storsatsing: Store utendørsopplevelser og interaksjoner med høyt kvalifiserte medarbeidere vil sikre at oppholdet blir kontrastfylt og ekstraordinært gjennom hele besøket. Henningsvær Bryggehotell streber etter å oppfylle ønskene til de som søker etter evigvarende opplevelser og minner fra det vakreste og barskeste av Nord-Norge, skriver kjeden.
Åpner i sommer
Etter en intens byggeperiode nærmer det seg åpning for det nye hotellet, i tide til en hektisk turistsesong med et stort antall sommergjester som strømmer til Lofoten.
– Vi er i rute og planlegger å åpne det nye Henningsvær Bryggehotell i sommer. Her vil 39 hotellrom og suiter, med størrelser fra 24 til 120 m2, være klare til å gi gjestene muligheten til å koble helt av. På Henningsvær Bryggehotell skal vi gi gjestene eksklusive opplevelser, samtidig som vi forplikter oss til å bevare fiskerlandsbyens arv og utvikle en spennende ny, og fortsatt levende, destinasjon for fastboende, fiskere, handelsfolk, og besøkende fra inn- og utland, sier administrerende direktør i Classic Norway Hotels, Stephen Meinich-Bache.