
Inngår strategisk samarbeid
Festningshotellene har inngått et strategisk samarbeid med Countryside Hotels i Sverige.

Målet til Festningshotellene er å bli en ledende aktør innen historiske og autentiske hotellopplevelser i Norden. Derfor inngår de et strategisk samarbeid med Countryside Hotels i Sverige.
Den nye avtalen innebærer at Festningshotellene får en portefølje på over 70 unike hoteller på tvers av Norge og Sverige.
Samarbeidet styrker begge kjedenes posisjon i det nordiske reiselivsmarkedet. Festningshotellene har allerede strategiske samarbeid med Classic Norway Hotels og Strawberry, noe som styrker distribusjonen av kulturhistoriske hoteller i Norge.
Over 40 lokasjoner
Festningshotellene er kjent for sine historiske hoteller på festningsverk som Oscarsborg, Kongsvinger Festning og Karljohansvern i Horten.
Countryside Hotels på sin side består av over 40 sjarmerende herregårder, slott og landsteder med lange tradisjoner.
– Dette samarbeidet er en milepæl for Festningshotellene og gir oss muligheten til å tilby våre gjester et enda bredere utvalg av autentiske hotellopplevelser i både Norge og Sverige, sier styreleder Tony Eide i Festningshotellene AS.
– Countryside Hotels står for den samme kvaliteten og gjestfriheten som Festningshotellene, og sammen kan vi gi våre gjester unike opplevelser med historie, kultur og natur i sentrum.
Vil skape minnerike opplevelser
Samarbeidet trer i kraft umiddelbart, og gjestene kan allerede nå få tilgang på det utvidede tilbudet av hoteller og opplevelser.
– Festningshotellene og Countryside Hotels representerer det beste innen nordisk gjestfrihet og kulturhistorie, sier markedssjef Anna Övergaard i Countryside Hotels.
– Dette samarbeidet gir oss en unik mulighet til å utvide vårt tilbud og skape enda flere minnerike opplevelser for våre gjester.
