TRIOEN BAK SPENN: Geir Karlsen, Petter Stordalen, Christoffer Sundby

Norwegian og Strawberry lager Spenn

Mot slutten av året lanseres fordelsvalutaen Spenn, utviklet i samarbeid mellom Norwegian og Strawberry. Christoffer Sundby, tidligere konserndirektør for marked og kunde i Norwegian, blir administrerende direktør for den nye satsingen.

Publisert

Det er nå klart at Spenn blir navnet på den nye digitale fordelsvalutaen som skal tilbys medlemmene til både Strawberry og Norwegian. I Spenn-appen vil medlemmene kunne samle sine poeng fra de ulike lojalitetsprogrammene på én konto og bruke dem på tvers av forskjellige tjenester.

– Nå kan du tjene Spenn på hotellovernattinger og bruke dem til å betale for flyreiser – eller motsatt. Tidligere har medlemmene måttet bruke sine opptjente poeng hos aktører tilknyttet samme lojalitetsprogram. Med en felles fordelsvaluta kan poengene samles og brukes på tvers av ulike lojalitetsprogram, sier administrerende direktør for satsingen, Christoffer Sundby, i en pressemelding.

Solid bakgrunn

I første omgang vil Spenn være tilgjengelig for medlemmer av Norwegian Reward og Strawberrys lojalitetsprogrammer, i tillegg til at Spenn kan opptjenes hos utvalgte partnere. 

– Planen er å inkludere flere ledende merkevarer, noe som vil gi enda flere muligheter til å tjene og bruke poeng, legger Sundby til i pressemeldingen.

Christoffer Sundby kommer fra stillingen som Chief Marketing & Customer Officer i Norwegian, og har vært sentral i utviklingen av Spenn. Med erfaring som konsulent i McKinsey og lederstillinger som norgessjef i Circle K, har han en solid bakgrunn for å lede dette innovative prosjektet. Sundby har også vært en del av det norske landslaget i seiling, med deltakelse i OL og VM-gull.

Gamechanger

– Dette er en viktig milepæl i samarbeidet vårt om utviklingen av en felles fordelsvaluta. Jeg er overbevist om at Christoffers bakgrunn gjør ham til den rette personen til å lede selskapet, sier Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian.

Petter A. Stordalen, eier av Strawberry, legger til: 

– Spenn vil bli en gamechanger i markedet. Vi skal ikke bare ha de beste samarbeidspartnerne og tilbudene til våre gjester og medlemmer, men også de beste folka. Et visjonært prosjekt trenger en visjonær leder, og her passer Sundby perfekt.

Om Spenn

  • Digital fordelsvaluta etablert i partnerskap av Strawberry og Norwegian
  • Spenn kan brukes på tvers av ulike lojalitetsprogrammer og gjør det enklere for forbrukerne å benytte seg av oppspart bonus
  • Spenn lanseres i fjerde kvartal 2024 for medlemmer av Strawberry og Norwegian Reward
  • Selskapet ledes av Christoffer Sundby
Powered by Labrador CMS