Prisdryss til Sommerro: – Å vinne Doga-merket er en stor anerkjennelse
Mottar Doga-merket for arkitektur og design.
15. Februar ble de 12 første mottakerne av DOGA-merket for design og arkitektur 2022 offentliggjort.
LES OGSÅ: Stordalen mener Oslo trenger kongressenter
En av årets vinnere er Sommerro som mottar merket for deres arbeid med merkevare- og identitet i forbindelse med åpningen av hotellet, heter det i en pressemelding fra Nordic Choice Hotels.
Stolt hotelldirektør
– Helt fra start har målet vært å skape et hus for hele byen; å ta vare på arven fra 90 år tilbake og løfte det videre til generasjoner som kommer. Det er derfor ekstra stas at juryen nettopp har lagt vekt på det lokale, inkluderende og tidløse. Sommerro er og blir et stort samarbeidsprosjekt, og vi er stolte av at våre dyktige og dedikerte partnere i Bielke&Yang blir anerkjent for det fantastiske arbeidet de har gjort. Teamet har skapt en visuell identitet og et designunivers som i likhet med huset stråler lys, kraft og varme, sier Jarle Moen, hotelldirektør på Sommerro.
Doga er en del av regjeringens virkemiddelapparat for innovasjon og verdiskapning, og deres formål er å fremme god bruk av design og arkitektur i Norge. Juryen uttaler blant annet at: “Sommerro tildeles Doga-merket for design og arkitektur fordi det er et foregangsprosjekt innen merkevarebygging, og fordi den visuelle identiteten er helhetlig og vakkert gjennomført.”
Prisdryss for Sommerro
Siden åpning har Sommerro mottatt en rekke priser og utmerkelser, senest som Årets Nykommer under Grand Travels Awards Norge. Nå mottar hotellet også anerkjennelse for sitt arbeid med merkevare og design, der Bielke&Yang har vært samarbeidspartner for utvikling av merkevaren og den visuelle identiteten til Sommerro.
LES OGSÅ: Storsatsing i Danmark og Finland
– Å vinne Doga-merket er en stor anerkjennelse for oss, og viser at det er mulig å skape verdifulle, meningsfulle og sosialt bærekraftige designløsninger som også kan bidra positivt til lokalsamfunnet. Juryen begrunner tildelingen med at prosjektet er et foregangsprosjekt innen merkevarebygging, og det inspirerer oss til å fortsette å utvikle vår tilnærming og finne nye måter å skape inkluderende og positiv endring gjennom design, ved å forstå og imøtekomme behovene til mennesker og samfunn, sier Christian Bielke, daglig leder Bielke&Yang.