Rekord: Radisson Hotel Group legger bak seg et år med vekst. Og har ingen planer om å stoppe i 2025.

Radisson med over 300 signeringer og åpninger i 2024

Radisson Hotel Group hadde et rekordår i 2024 med over 300 signeringer og åpninger. Nesten 40.000 nye gjesterom ble lagt til i konsernets portefølje.

– Til tross for globale geopolitiske endringer i 2024, har vi hatt et vellykket år takket være vårt kontinuerlige fokus på våre to viktigste kunder: våre gjester og våre eiere, sier Elie Younes, Executive Vice President og Global Chief Development Officer i Radisson Hotel Group.

Med en tydelig vekst- og utviklingsplan, har Radisson Hotel Group oppnådd mye i 2024. Nå er planen å fortsette veksten.

– I 2025 vil vi fortsette å skape flere muligheter for alle våre interessenter, både gjennom styrkende eksisterende segmenter og partnerskap, og ved å utforske nye forretningsmuligheter, sier Elie Younes.

– Vi er takknemlige for tilliten og støtten som våre eiere, partnere, aksjonærer og våre dedikerte team viser oss.

Nesten 70 hoteller

Siden lanseringen i 2018 har Radisson Collection-brandet vokst til nesten 70 hoteller i 2024, med betydelig porteføljevekst på nøkkeldestinasjoner.

Dette inkluderte signeringen av de første Radisson Collection-hotellene i Paris og Madrid, signeringen av konsernets tredje Radisson Collection-hotell i Riyadh, samt åpningen av flaggskip-hoteller i Roma (Italia) og Srinagar (India).

Radisson Collection-hotellet i hjertet av Paris ligger i den ikoniske og verneverdige Haussman-bygningen – kun et steinkast fra Louvre-museet og Le Marais-området.

I Madrid åpner et Radisson Collection i den ikoniske Generali-bygningen på Alcala-gaten, en av Madrids mest kjente avenyer i Canalejas-området.

I samarbeid med PPHE Hotel Group åpnet Radisson Hotel Group dørene til art’otel London Hoxton i mai.

Hotellet ligger i det livlige Hoxton-området og kombinerer kunstverk fra Signature Artist D*Face med moderne design. Tidlig i 2025 vil konsernet også åpne et art’otel i Roma, som markerer merkets debut i Italia.

Det første Radisson Collection-hotellet i Madrid

Ledende i 13 år

«Radisson Blu»-merkevaren er det ledende «Upper upscale»-brandet i Europa for 13. året på rad. Konsernet er nå ledende innen det eksklusive resort-segmentet i EMEA.

Radisson Blu-brandet vokste med mer enn 20 nye hotellåpninger i 2024, noe som reflekterer sterk vekst i EMEA og APAC.

Denne veksten inkluderte åpninger i noen av verdens mest kjente byer, som Casablanca (Marokko), der hotellet ligger i byens nye finansdistrikt.

Det nyåpnede hotellet i Conakry, som er Guineas hovedstad, markerer både et nytt marked og en betydelig utvidelse av konsernets tilstedeværelse i Vest-Afrika.

RED ekspanderte

Radisson RED ekspanderte til flere nye markeder, inkludert Da Nang (Vietnam), Berlin (Tyskland), Auckland (New Zealand), Vientiane (Laos) og Abuja (Nigeria).

Et høydepunkt var merkets debut i Irland med åpningen av Radisson RED Galway, som ligger i Galways nyeste nabolag, Crown Square, nær byens sentrum.

Radisson RED Phuket Patong Beach ligger bare 200 meter fra Patong-stranden og markerer merkets debut i Thailand. Samtidig har merkevaren startet sin egen RED-radiostasjon.

Invididuals vokser raskt

Radisson Individuals, som ble lansert i 2020, har nå blitt et av de raskest voksende merkene i APAC, med nesten 15 nye hoteller i 2024, inkludert åpninger i Udaipur og Saket i Sør-Delhi (India).

I EMEA ble merket utvidet med nye hoteller i Oman, Sardinia, Tyrkia, Frankrike og Storbritannia, inkludert åpningen i Surrey og Bolton, hvor hotellet ligger i tilknytning til Bolton Wanderers Football Club.

Crystal Beach Resort Belle Mare er et av hotellene i Radisson Individuals.

Lanserte nytt segment

Mot slutten av året relanserte Radisson Hotel Group sitt midtprissegment, prizeotel, som Prize by Radisson.

Nye hotellåpninger under det relanserte navnet ble annonsert i Gdansk (Polen) og Berlin (Tyskland), som et viktig skritt i merkets vekststrategi.

Med mer enn 150 hoteller i drift og under utvikling, er Radisson Hotel Group nå industrileder innen det eksklusive resort-segmentet.

Nye åpninger og signeringer ble annonsert på spektakulære destinasjoner, inkludert et nytt hotell på Mauritius. Hotellet ligger langs øyas østkyst på en av de mest uberørte strendene.

Powered by Labrador CMS