Kortnytt:
◘ TV-eksponering trekker turister
◘ Strawberry uteblir i Finnmark
◘ Leter etter drivere i Lillesand
Mandag | 17. februar
TV-program trekker turister
Langsiktig eksponering og flere TV-program gir turiststrøm til Narvik. Reiselivssjef June Berg Sollund i Visit Narvik ser en tydelig økning i interessen for destinasjonen.
Det har vært mye eksponering i TV for Narvik. I fjor var det Vokteren. I år er det 71 Grader Nord. Det er langsiktig profilering som gir resultater.
- Vi ser at flere og flere gjester besøker Narvik med mål om å være her over flere dager for å nyte naturen, sier Sollund til Fremover.
--------------------------------
Strawberry uteblir i Finnmark
Administrerende direktør Torgeir Silseth i Strawberry sier de riktige mulighetene ikke har dukket opp i Finnmark ennå.
Det er iFinnmark som tar kontakt med Strawberry-ledelsen for å finne ut hvorfor hotellkonsernet ikke er representert i Finnmark.
– At vi hittil ikke er representert i Finnmark er nok delvis tilfeldig og mest at de riktige mulighetene ikke er dukket opp ennå, sier Torgeir Silseth.
– Finnmark er stort og med spredd bebyggelse. De fleste stedene er også av begrenset størrelse, slik at når det allerede er etablert hotell i en by, blir det vanskeligere å komme inn på markedet med noe nytt.
– Men vi har konkrete forslag til vurdering der vi trenger litt mer tid før vi kan ta en beslutning.
--------------------------------
Leter etter drivere i Lillesand
For over ett år siden stengte restauranten Ninos i Lillesand. Lillesand Hotel Norge jakter fremdeles på nye drivere.
Restauranten Ninos stengte dørene i desember 2023.
- Vi leter fortsatt etter noen som har lyst til å drive der, sier Lydia Döhler til Lillesands-posten.
Hun er hotellsjef på Lillesand Hotel Norge.
- Vi har hatt et par befaringer, men ikke kommet noe videre. Håpet er at noen vil starte før sommeren. Det er kjedelig at det står tomt. Og alt står klart til å starte opp noe der. Det er møbler og kjøkkenmaskiner.