Kortnytt:
◘ TV-eksponering trekker turister
◘ Strawberry uteblir i Finnmark
◘ Leter etter drivere i Lillesand

Mandag | 17. februar

TV-program trekker turister

Langsiktig eksponering og flere TV-program gir turiststrøm til Narvik. Reiselivssjef June Berg Sollund i Visit Narvik ser en tydelig økning i interessen for destinasjonen.

Det har vært mye eksponering i TV for Narvik. I fjor var det Vokteren. I år er det 71 Grader Nord. Det er langsiktig profilering som gir resultater.

- Vi ser at flere og flere gjester besøker Narvik med mål om å være her over flere dager for å nyte naturen, sier Sollund til Fremover.

 --------------------------------

Strawberry uteblir i Finnmark

Administrerende direktør Torgeir Silseth i Strawberry sier de riktige mulighetene ikke har dukket opp i Finnmark ennå.

Det er iFinnmark som tar kontakt med Strawberry-ledelsen for å finne ut hvorfor hotellkonsernet ikke er representert i Finnmark.

– At vi hittil ikke er representert i Finnmark er nok delvis tilfeldig og mest at de riktige mulighetene ikke er dukket opp ennå, sier Torgeir Silseth.

– Finnmark er stort og med spredd bebyggelse. De fleste stedene er også av begrenset størrelse, slik at når det allerede er etablert hotell i en by, blir det vanskeligere å komme inn på markedet med noe nytt.

– Men vi har konkrete forslag til vurdering der vi trenger litt mer tid før vi kan ta en beslutning.

 --------------------------------

Leter etter drivere i Lillesand

For over ett år siden stengte restauranten Ninos i Lillesand. Lillesand Hotel Norge jakter fremdeles på nye drivere.

Restauranten Ninos stengte dørene i desember 2023.

- Vi leter fortsatt etter noen som har lyst til å drive der, sier Lydia Döhler til Lillesands-posten.

Hun er hotellsjef på Lillesand Hotel Norge.

- Vi har hatt et par befaringer, men ikke kommet noe videre. Håpet er at noen vil starte før sommeren. Det er kjedelig at det står tomt. Og alt står klart til å starte opp noe der. Det er møbler og kjøkkenmaskiner.

Powered by Labrador CMS