First Hotels med e-handelsløft
Hotellkjeden har ansatt Gustav Eddy Larsen som ansvarlig for E-commerce og performance marketing.
Larsen har lang erfaring fra kommunikasjonsbransjen og kommer fra stillingen som Head Of Programmatic i Aller & Dagbladet
– Jeg ser virkelig fram til å ta fatt på nye oppgaver hos First Hotels. Etter mange år på publisher-siden og nå sist i byrå, så gleder jeg meg til å begynne i reiselivsbransjen. Krysningen mellom det kreative kombinert med data og ny teknologi gir nye og spennende muligheter, sier Larsen.
Varige endringer
First Hotels har vært på ansettelsesjakt det siste året og hentet inn en rekke nye medarbeidere. Hotellkjeden har et stort kompetansefokus og flere av de nyansatte kommer fra andre bransjer enn hotellnæringen.
– Reiselivsbransjen går igjennom om teknologisk revolusjon hvor konkurransebildet er dramatisk endret i løpet av få år. I kampen om morgendagens gjester så satser vi tungt på å øke trafikken og salget fra egne kanaler. I dette arbeidet trenger vi spisskompetanse på digital distribusjon og her vil Gustav bli en svært viktig bidragsyter for oss fremover, sier Marius Zachariasen, VP Marketing & Innovation i First Hotels.
Nye og gode muligheter
Den teknologiske utviklingen setter store krav til nytenkning, men gir også betydelige muligheter til selskap som klarer å posisjonere seg godt.
- Kunde- og markedsinnsikt vil i større grad bli lagt til grunn for vårt distribusjonsarbeid fremover og automatiserte annonsekjøp vil bli en del av hverdagen. Da blir det viktig med førstehåndserfaring med denne type mekanismer, noe Gustav er en representant for, sier Zachariasen.
First Hotels
First Hotels ble etablert i 1993 og er med sine 60 hotell en av Skandinavias ledende hotellkjeder. I porteføljen er anerkjente hotell som First Hotel Reisen i Stockholm, First Hotel G i Göteborg, First Hotel Grims Grenka i Oslo og First Hotel Mayfair i København. I tillegg har kjeden 30 hoteller i Spania gjennom samarbeidet med Petit Palace.