Hotellsjef Sivert Engebretsen på Hotel Norge by Scandic fikk en kveld han ikke kommer til å glemme i Oslo.

HSMAI Awards:

Her er «årets unge talent» i hotellbransjen

Hotellsjef Sivert Engebretsen på Hotel Norge by Scandic har virkelig markert seg i rollen. På tirsdag ble han kåret til «Årets unge talent» under HSMAI Awards i Oslo.

Årets utgave av HSMAI Awards fant sted på Grand Hotel Oslo by Scandic, hvor det ble delt ut en rekke priser i flere kategorier.

I konkurranse med en rekke sterke bransjerepresentanter, gikk 27-åringen Sivert Engebretsen fra Hotel Norge by Scandic til topps. Han bekler i dag rollen som hotellsjef på Bergens største hotell.

– Dette er et høydepunkt i karrieren min, og en kveld jeg ikke kommer til å glemme, sier Engebretsen etter å ha mottatt HSMAI-statuetten.

– Det var mange sterke kandidater til å vinne denne prisen, og det å gå helt til topps blant disse er helt utrolig.

På det prestisjefylte hotellet i Bergen, har 27-åringen Sivert Engebretsen gått gradene fra lærling til hotellsjef.

Startet som lærling

I 2014 startet Sivert Engebretsen på Hotel Norge by Scandic. Da begynte han som lærling og har siden vært på hotellet, med unntak av en toårsperiode fra 2016 til 2018, da hotellet var under renovering.

27-åringen har gått gradene fra resepsjonist og fungerende resepsjonssjef, til skiftleder og resepsjonssjef. Til slutt havnet han i sin nåværende stilling som hotellsjef.

Prisen som «årets unge talent» har gitt mersmak og Engebretsen sier han ønsker å utvikle seg ytterligere.

– Dette inspirerer meg til å fortsette å ta steg, utvikle meg og skape resultater på Hotel Norge by Scandic, sier Engebretsen.

Har markert seg

Hotelldirektør Tore Espenes forteller at den unge hotellsjefen er en svært populær leder på Hotel Norge og at Engebretsen allerede har markert seg som en resultatdrevet medarbeider, som har vist dedikasjon og innovasjon i sitt virke.

– En velfortjent anerkjennelse av et stort bransjetalent, sier Espenes.

– Sivert har gått gradene på hotellet, og har vist initiativ, kreativitet og innovasjon i arbeidet sitt. Han jakter stadig nye måter å gjøre arbeidet mer smidig og effektivt på, samtidig som det kommer gjestene våre til gode.

– Dette har ikke bare ført til høy gjestetilfredshet på hotellet, men har også gjort ham til en svært populær leder blant de ansatte i avdelingen.

«Årets markedskampanje»

I forbindelse med Grand Hotel Oslo by Scandics 150-årsjubileum, ble det nok en pris til Scandic Norge.

De gikk til topps i kategorien «Årets markedskampanje», for arbeidet med markeringen av det ikoniske hotellets jubileum.

Gjennom 2024 har Grand Hotel Oslo by Scandic markert historien, menneskene og den kulturelle betydningen det har hatt siden det åpnet i 1874.

Gjennom kampanjer og arrangementer har de løftet fram historien, og alt kulminerte i en stor jubileumskonsert på Karl Johan med en rekke profilerte artister i desember 2024.

Powered by Labrador CMS