
Han skal sørge for at det blir kamp om nye Oslo Spektrum
– Fra dag én skjønte jeg hvor ambisiøst og visjonært dette prosjektet er.
Nova Spektrum har ansatt Henrik Friis som Head of Sales i forbindelse med nye Oslo Spektrum. Friis skal sørge for at den nye kongress- og kulturscenen blir et naturlig førstevalg for store nasjonale og internasjonale arrangører av konferanser, kongresser og andre arrangement, skriver Nova i en pressemelding.
Friis kommer fra stillingen som Head of Partnerships for musikkfestivalen Palmesus, og har tidligere blant annet vært leder for FNs Business Arena i Oslo. Henrik Friis har også jobbet med merkeaktivering for Real Madrids globale sponsorer og drevet eget produksjonsselskap.
Administrerende direktør Gunn Helen Hagen opplever allerede nå stor interesse for den nye kongress- og kulturscenen:
– Vi har allerede mottatt henvendelser fra arrangører som ønsker å ta i bruk den nye kongress- og kulturscenen, og ser frem til å lansere den nye arenaen internasjonalt på IMEX Frankfurt i mai.
Friis ser frem til å komme i gang hos sin nye arbeidsgiver, og betegner Oslo Spektrum som en unik satsing:
– Fra dag én skjønte jeg hvor ambisiøst og visjonært dette prosjektet er, og det resonnerer dypt med meg. Med min tverrfaglige bakgrunn og internasjonale erfaring føler jeg at jeg kan bidra til å bygge sterke og tillitsfulle relasjoner – både internt i teamet og med de nasjonale og internasjonale arrangørene vi skal samarbeide med. Denne satsingen er noe helt unikt, og jeg ser virkelig frem til å være med å forme det fra start, sier Henrik Friis.