Strawberry ruller ut nysatsing på 26 norske hotellrestauranter
Inspirasjonen er hentet fra gjestenes favorittretter.
– Mat og drikke er ekstremt viktig når reisende velger hotell, og dessuten et fint tilskudd til lokalmiljøet. For å fortsette å levere unike gjeste- og matopplevelser lanserer vi nå to tydelige restaurantkonsepter. Konseptene er inspirert av gjestene våre og deres ønsker, med et snev av verdens mattrender og lokale og bærekraftige råvarer, sier SVP Food & Beverage i Strawberry, Fredrik Blomberg i en pressemelding fra hotellkjeden.
Nylig skrev Hotellmagasinet om Thon Hotels sin storsatsing på hotellrestauranter.
Toast, salat og burger
The Social bar & bistro blir konseptet som lanseres på mange destinasjoner, i Norden. The Social er en avslappet internasjonal bistro der nøkkelordene er enkelt og tilgjengelig, med en crossover-meny basert på favoritter hentet fra hotellbarer og lounger verden over.
Etableringen av The Social startet sommeren 2023.
– The Social skal være gjestenes stue og et opplagt møtested for å koble av etter dagen og lade opp før kvelden. Her skal gjestene føle seg som hjemme og raskt finne sin favoritt på menyen, som består av klassikere som Toast Skagen, Cæsarsalat og en skikkelig god burger, sier Maria Reisö, Concept & Commercial Food & Beverage Director i Strawberry.
Brasserie NÒR er det andre restaurantkonseptet som nå lanseres i full skala: NÒR har i løpet av året blitt etablert på Quality Hotel Match i Jönköping, Clarion Hotel Umeå og Quality Hotel Grand Borås, og blitt svært godt mottatt av både hotellgjester og lokalbefolkningen.
Oppskrifter fra verdens beste hoteller
I løpet av høsten kommer NÒR til tre nye destinasjoner i Sverige.
– NÒR er et brasserie med en forkjærlighet for klassiske retter laget med nordiske råvarer, hvor vi utfordrer og oppdaterer rettene med et moderne preg. Her kan du forvente klassikere med en vri. Konseptet NÒR består av restauranter i hyggelige omgivelser hvor du som gjest kan se inn på det åpne kjøkkenet og følge med mens rettene tilberedes, sier Maria Reisö.
Brasserie NÒR satser på et utvalg av europeiske viner, spesielt fra Frankrike, Italia, Tyskland og Spania. NÒR vil også hylle noen av verdens beste cocktailer.
– Mange klassiske og populære drinkoppskrifter stammer fra noen av verdens aller beste hoteller. Selv om den sanne opprinnelsen til hver drink ofte er mystisk og uklar, har flere hoteller laget en merkevare gjennom fortellingen om drinken. Hos NÒR ønsker vi å servere disse klassikerne som er skapt i en hotellbar - men vi blander dem med nordiske råvarer, sier Director of Restaurants & Bars Strawberry, Angelica Wallberg,
I de kommende månedene vil Strawberry fortsette å presentere flere nyheter innen mat og drikke, en satsning som er et resultat av et aktivt mat- og drikketeam som vektlegger gjestenes ønsker og nye mattrender. Målet er klart: Strawberry skal være en tydelig aktør på restaurantkartet.