Salget av alkoholfrie drikker til himmels
NoLo-trenden befester sin posisjon i det norske markedet.
En alkoholfri trend skyller over landet, og stadig flere velger alkoholfrie alternativ. Den alkoholfrie merkevaren ISH er blant dem som har merket den enorme interessen.
NoLo står for «No or Low Alcohol», og hensikten bak trenden er å velge alkoholfrie drikkevarer eller alkoholholdig drikke med lav prosent. Alkoholfrie varianter øker både i salg og sortiment.
Det var den eneste kategorien hos Vinmonopolet som hadde vekst i 2022.
Den danske suksesshistorien bak ISH startet tilbake i 2018. Morten Sørensen, grunnleggeren av ISH, ville drikke skikkelig gode cocktailer på kvelden, og samtidig føle seg opplagt og produktiv «dagen derpå», skriver Anora Group i en pressemelding.
Løsningen ble ISH, som i dag tilbyr en av verdens største og mest prisvinnende utvalg av vin, sprit og cocktailer – helt uten alkohol. På fem år har ISH tatt markedsposisjon i 15 markeder i Europa, og med 40 internasjonale smakspriser er ISH en av de mest prisbelønte alkoholfrie produktseriene i verden.
– Vi har opplevd en fantastisk mottakelse i det danske og europeiske markedet, og nå ser vi det samme her i Norge. Alkoholfrie alternativer av høy kvalitet har vært en mangelvare, og vi ønsker å være go-to-merkevaren som gjør det enkelt å redusere alkoholforbruket med alkoholfrie alternativer, sier Morten Sørensen.
Siden oppstarten for fem år siden, har ISH doblet topplinjen hvert år. Satsingen i Norge startet høsten 2021, og i løpet av 2023 vil ISH lansere flere produkter på det norske markedet. ISH-produkter kan kjøpes på Vinmonopolet, Leske.no og i enkelte matbutikker.