Nå satser de på storhusholdning
Spirit doblet omsetning og antall ansatte i 2022.
Spirit har lenge vært en viktig aktør i dagligvarebransjen. Nå styrker nisjebyrået staben og satser på storhusholdning, skriver Spirit i en pressemelding.
Med 27 års fartstid har Spirit har utmerket seg med jobber for Coca Cola, TINE, Joh Johansson og Esso, og ansatte nå seniorkonsulent Jens Sjöberg for å styrke seg innenfor storhusholdning.
Sjöberg, som får ansvar for den nye satsningen, har lang fartstid fra både Horeca og kommunikasjonsbransjen, og kommer fra stillingen som byråleder i det kreative byrået Very Agency, med en rekke storhusholdningskunder i porteføljen.
– Storhusholdningsmarkedet er omfattende, spennende og dynamisk. Men ut ifra et leverandørperspektiv, kan det kanskje oppleves som uoversiktlig og fragmentert. Her tror jeg det er masse uutnyttet potensiale, sier Sjöberg i pressemeldingen.
2022 var et spennende år for Spirit, med dobling av både omsetning og antall ansatte. I tillegg gikk Tradesolution inn som 50 prosent eier i byrået, og selskapene flyttet sammen i nyoppussede lokaler på Bryn i Oslo.
Managing partner i Spirit, Tom Aulie, har strategisk erfaring fra både dagligvare, KBS og storhusholdning, og ser fellesnevnere:
– Mange av mekanismene er like de vi kjenner fra dagligvare, men det er åpning for både nytenking og profesjonalisering. Med Tradesolution på laget får vi tilgang til unik innsikt i markedet, og sammen med våre kunder vil vi kunne avdekke nye behov for produkter og tjenester, påpeker Aulie.
Spirit vil kunne tilby et stort spekter av tjenester allerede initialt. Byråleder i Spirit, Thomas Anfinsen, tror at bredden i leveranser vil kunne gi byrået konkurransefortrinn:
– Vi har et sterkt team som kan levere godt på kreative løsninger, strategi og konsept. Når vi kombinerer dette med rådgivning, taktikk, selgerskoler og egenutviklede salgsapplikasjoner, stiller vi veldig sterkt, sier Sjöberg.