Bygget om konferansedel for å gi plass til nytt konsept: – Vi har flere hundre innom i måneden
Liten investering gir resultater på Son Spa.
– Det har vært en fantastisk fin tid med ansatte og gjester som lyser opp hverdagen. Vi gleder oss til fortsettelsen, sier hotelldirektør Kim Nyheim Ragnarsson (40).
Hotellmagasinet møter den blide og utadvendte direktøren og markeds- og konseptsjef Ann Jeanette Myrland (45) i det som tidligere var en konferansedel på Son Spa. Herfra – i byggets andre etasje – kan vi nyte fantastisk utsikt med Oslofjorden som nærmeste nabo.
Knallsuksess med Circle of Senses
10. januar i fjor startet Kim som direktør ved det populære spahotellet som eies av Norwegian Hospitality Group (NHG). Og året endte med omsetningsrekord og full jubel.
– Jeg søkte på jobben, og er glad for at jeg fikk denne muligheten. Etter flere år på Refnes Gods savnet jeg å jobbe i en storbedrift. Det var heller ingen ulempe at jeg er bosatt i Skotbu, Ski. Fjoråret var fantastisk bra. Og de kommende månedene ser også bra ut, forteller til 40-åringen til Hotellmagasinet.
Hotellet har 148 rom, og er - etter 15 års drift - svært populært blant privatpersoner og bedrifter til konferanser.
Fjorårets største suksess ble lansert i april: Konseptet Circle of Senses (sirkel med sanser) som foregår i en egen avdeling på hotellet, ble utvidet med et lokale som tidligere ble brukt som konferansedel. Rundturen tar 75 minutter, og gjennomføres med en gruppe på seks personer hvor deltakerne får en reise gjennom sansene. Pris: 595 kroner.
– Konseptet var prøvd ut tidligere, men tilbakemeldingene fra deltakerne var at de ikke forstå helt hva det hele gikk ut på. Etter at vi la om og gjorde det til en guidet opplevelse har det vært en knallsuksess, sier Ann Jeanette.
Venteliste på isbading
– Vi må få takke eierne som ikke nølte med å bruke et par millioner kroner på å endre rommene slik at konseptet kunne bli en realitet. Det er viktig at vi hele tiden utvikler oss og kommer opp med nye konsepter. I vinter har vi hatt fulle lister på kurs i isbading, som virkelig er i vinden. I tillegg har badstueflåtene og badestampene ytterst på bryggen utenfor hotellet slått an. Hotellets ansatte er flinke til å komme med gode ideer, legger Kim til.
40-åringen kommer fra Øyer, og startet i kokkelæra på Lillehammer Hotel før turen gikk til Sveits og studier i hotellfag. Etter et år på hotell i London, ventet jobb i utelivsbransjen før Hotel Continental ble neste stopp. Der var han i ni år.
– Det var en fantastisk skole! Framtiden ser lys og fin ut. Vi har en trygg og god arbeidsplass hvor vi tar vare på hverandre. Samtidig er vi heldige som har en eier som hele tiden ønsker å utvikle og investere.