Villaen har hatt fem gjestedøgn på ett år. Nå har de satt ned prisen
Mange visninger, men lite salg.
I 2008 kjøpte Stig Fische (76) idylliske Støtvig Hotel på Larkollen i Moss for 310 millioner kroner, og i fjor sto Støtvig Villa vis a vis hotellet til 75 millioner klar til bruk.
Villaen på 650 m2 har seks dobbeltrom med eget bad. I tillegg felles kjøkken, stue og eget oppvarmet basseng med fantastisk utsikt ut over Oslofjorden.
Døgnprisen var satt til 100.000 kroner, alt inkludert. Fische hadde stor tro på prosjektet, men villaen har kun vært utleid fem døgn.
– Vi startet aktivt salg i fjor sommer, men har dessverre ikke lykkes. Det har vært stor interesse, mange visninger, men lite salg. De fem døgnene vi har solgt er fordelt på private- og forretningsmessige arrangementer og solgt til fullpris, sier Stig Fische til Hotellmagasinet.
– Hva tror du kan være årsaken til det svake salget, Stig?
– Vanskelig å si, men kanskje vi har bommet litt på markedet. Jeg har kanskje heller ikke vært flink nok til å følge opp alle interessentene. Nå har vi endret på konseptet; fra å leie hele villaen til 100.000 kroner natten, kan en leie minimum tre rom med en pris fra 6.500 kroner natten frokost inkludert og inngang til spaavdelingen ved Støtvig Hotel. Nå er det salgsavdelingen som har overtatt arbeidet.
– Jeg har vært 52 år i næringslivet, og fra tid til annen hender det at en bommer litt. Uansett: Villaen står der og den er ikke belånt. Jeg har stor tro på at dette vil snu. Vi må gi det mer tid og føle oss frem, sier Stig Fische.
Belegget derimot ligger stabilt mellom 7-80 prosent. Og etter alt å dømme ender omsetningen som budsjettert på rundt 130 millioner for 2023.
– Årets tre første måneder ble ikke så bra som forventet, men august og september blir vanvittig bra, vi er tilbake til 2019-nivå, sier Stig Fische, som nylig investerte i en helipad slik at helikopter-gjester enkelt kan komme seg til og fra hotellet.