Nordic Choice Hotels bytter hotellsystem
Over 100 integrasjoner skal rulles ut i løpet av våren.
Oppdraget består i hovedsak av å være ansvarlig for og gjennomføre integrasjonsarbeid knyttet til at hotellkjeden bytter hotellsystem, skriver Redpill Linpro i en pressemelding.
Målet med integrasjonsarbeidet er å skape en enda bedre gjesteopplevelse ved alle Nordic Choices 209 hoteller.
– I Nordic Choice er vi veldig fokuserte på å gi våre gjester best mulig service, og i dette arbeidet er hvordan vi oppleves digitalt en sentral del. Redpill Linpros arbeid med å skape koblinger til alle våre interne systemer og eksterne partnere spiller en avgjørende rolle for at vi skal kunne leve opp til våre høye serviceforpliktelser. Arbeidet er også viktig for at vi skal kunne tilby enda bedre kundeservice og et bredere kundetilbud i fremtiden, sier Linda Arvidsson Dahlman, leder for arkitektur og informasjon i Nordic Choice Hotels.
Svært komplekst arbeid
Målet er at alle, mer enn 100, integrasjoner skal være klare til å rulles ut våren 2023. Det inkluderer integrasjoner mellom hotellsystemet til interne systemer som kundebehandling, økonomistyring og personalplanlegging, samt integrasjon til eksterne tjenester som hotellbestillingssider og lokale tjenesteleverandører på hver hotelldestinasjon.
– Prosjektet med å bytte hotellsystemet og samtidig gjennomføre alle integrasjonene er svært komplekst da det er både hjertet og hjernen i styringen av hotellet som endres samtidig. Men arbeidet er viktig for å legge forholdene til rette for at alle våre ansatte skal skape den best mulige hotellopplevelsen, fortsetter Linda Arvidsson Dahlman.
Maksimere bruken av data
Arbeidet ledes av Redpill Linpros API- og integrasjonsteam. Teamet har solid erfaring med integrasjonsplattformen fra Mulesoft, som er Nordic Choice Hotels sin plattform for integrasjon.
– Det er veldig motiverende å jobbe med en kunde som Nordic Choice Hotels som virkelig ser forretningsverdien av integrasjon. I hotellkjedens tilfelle handler det om å maksimere bruken av data for å skape en enda sterkere og bedre kundeopplevelse, sier Björn Romfelt, regionsjef for Redpill Linpro i Stockholm.