Til topps i Norsk Kundebarometer
Nordic Choice Hotels vinner for tredje år på rad.
I den årlige forbrukerundersøkelsen Norsk Kundebarometer er Nordic Choice Hotels for tredje år på rad gjestenes foretrukne valg. Med unntak av det første pandemiåret 2020, har Nordic Choice Hotels toppet forbrukerundersøkelsen Norsk Kundebarometer siden 2012, heter det i en pressemelding fra Nordic Choice Hotels.
LES OGSÅ: Hotellkjeden står foran en kraftig vekst
I år er det for siste gang i selskapets nesten 30 år lange historie, før man bytter navn til Strawberry.
– Det er få forunt å gi seg på topp, så vi setter stor pris på at vi har klart å levere gjesteopplevelser som settes pris på som Nordic Choice Hotels. Nå skal vi det neste året jobbe for å vise våre gjester at vi kan bli enda bedre med nytt navn og merkevare, sier Torgeir Silseth, adm.dir. i kommende Strawberry.
Norsk Kundebarometer gjennomføres av Handelshøyskolen BI. I år har flere enn 5000 norske forbrukere sagt sin mening om over 150 norske bedrifter. Både tilfredshet og lojalitet måles og Nordic Choice Hotels scorer høyest i bransjen på begge deler.
– Vi er spesielt takknemlige for den høye lojalitetsscoren på 86,8 av 100 som viser at vi i tillegg til de beste medarbeiderne, har de beste medlemsfordelene og -tilbudene i markedet. Når vi nå endrer navn og strategisk retning, kan jeg garantere at våre medlemmer kommer til å få flere og enda bedre fordeler fremover. Vi har en rekke nye partnere og avtaler som vi gleder oss til å lansere, forteller Silseth.
LES OGSÅ: Kjeden skal ha fem steder i Oslo innen fem år
Selskapet bytter navn 22. mai i år. I navnebyttet ligger det en ambisjon om å bli startstedet for opplevelser innen hotell, møter, restaurant, velvære, reiser, aktiviteter, kultur og andre opplevelser i Norden. Samtidig beholder de over 180 hotellene i de fire hotellkjedene og de over 40 frittstående hotellene sine eksisterende merkevarer.
– Vårt fremste konkurransefortrinn er at vi tilbyr hele spekteret av hotellopplevelser, fra budsjett til luksus. Når vi nå endrer navn til Strawberry, gir det oss også en mulighet til enda tydeligere å markedsføre de ulike kjedene med sine unike konsepter. Det vil også gjøre det enklere for gjestene å velge den opplevelsen de ønsker for sine ulike reiser, mener Silseth.