– Vi skal fortsatt være best på hotellopplevelser
2,4 millioner medlemmer skal få mer å glede seg over.
I dag, mandag 22. mai, lanseres Strawberry, og Nordic Choice Hotels blir historie. Samtidig melder konsernet at planene for vekst er større enn noen gang, og at tilbudet til hotellselskapets gjester og medlemmer vil bli kraftig utvidet.
Bredt spekter av opplevelser
– I dag tilbyr vi langt mer enn våre 229 hoteller. Vi har restauranter over hele Norden, spa, barer, gym og de beste lokasjonene for møter og konferanser. Og ikke minst over 2,4 millioner medlemmer. Målet er å fortsatt være best på hotellopplevelser i Norden, men navnebyttet gir oss mulighet til å utvide tilbudet av opplevelser som gjestene og medlemmene våre får, sier eier og grunnlegger av Strawberry, Petter A Stordalen, i en pressemelding fra Strawberry.
Fra mye til mer Navneendringen markerer første steg i selskapets nye visjon. Strawberry skal være best på opplevelser i Norden - gjennom flere partnere, flere hoteller, flere restauranter og mye mer.
Ved å utvide eksisterende portefølje av produkter, tjenester og opplevelser vil Strawberry gjennom fordelsprogrammet gi gjester og medlemmer tilgang på et bredt utvalg av opplevelser og fordeler over hele Norden.
Sunne verdier
– I over 25 år har vi vært best på hotell- og gjesteopplevelser. Det skal vi fortsette med som Strawberry, men vi vil også tilby gjestene og medlemmene våre enda mer. For eksempel vil du som medlem av Strawberry fremover kunne bruke bonuspoeng dersom du ønsker å bo på et av Preferred Hotels sine over 650 hoteller i hele verden. Og gjennom samarbeidet vårt med Live Nation får du eksklusiv tilgang til konserter og arrangementer over hele Norden. Dette er bare begynnelsen. Lanseringen av Strawberry er første steg. Nå girer vi opp og setter en helt ny standard - også utover reiselivsbransjen, sier Stordalen.
Verdiene består Strawberry skal fortsatt være en aktiv samfunnsaktør og inngår i forbindelse med navnebyttet samarbeid med Nobels Fredssenter.
– Vi har en lang historie med å støtte ulike formål og organisasjoner som fronter verdier vi står for, enten det er UNICEF, Pride eller juridisk hjelp til flyktninger. Når vi nå bytter navn til Strawberry, er det viktig for oss å signalisere til både ansatte og gjester at verdiene våre står like sterkt. Nobels Fredssenter er en viktig institusjon som fremmer dialog og fred, og som deres partner vil fortsette å jobbe for et rausere og mer inkluderende samfunn - helt i tråd med våre verdier, sier administrerende direktør i Strawberry, Torgeir Silseth.
Navneendringen til Strawberry påvirker ikke navnene på hotellene eller hotellkjedene.