Pepsi lanserer naturlig cola
Pepsi Raw lanseres som svar på forbrukernes etterspørsel etter naturlige produkter. Denne megatrenden sees innenfor en rekke områder, som for eksempel klær, interiør, hudpleie og arkitektur. Den naturlige trenden bekreftes også av Jon-Frede Engdahl i Kolonihagen, en café med kortreist og naturlig mat på Frogner i Oslo som også tilbyr hjemkjøring av frukt og grønnsaker.
- Vi er sikre på at Pepsi Raw med sin friske og runde colasmak vil bli godt mottatt av nordmenn, sier Jeff Jackett, Nordic Marketing Director i PepsiCo Nordic i en pressemelding.
Naturlig trend
Pepsi Raw lanseres som svar på forbrukernes etterspørsel etter naturlige produkter. Denne megatrenden sees innenfor en rekke områder, som for eksempel klær, interiør, hudpleie og arkitektur. Den naturlige trenden bekreftes også av Jon-Frede Engdahl i Kolonihagen, en café med kortreist og nat urlig mat på Frogner i Oslo som også tilbyr hjemkjøring av frukt og grønnsaker.
- Den naturlige trenden sees tydelig innenfor blant annet mat og drikke, interiørdesign, arkitektur og klær, og spås ytterligere vekst i årene som kommer. Når det gjelder mat, ser vi at folk nå er mye mer opptatt av hva maten inneholder. Dette handler om helse, smak, miljø og etikk, sier Engdahl.
Nordmenn vil ha naturlige ingredienser
I en undersøkelse fra analyseselskapet YouGov sier hele syv av ti nordmenn at de er positive til mat og drikkevarer med naturlige ingredienser. De siste årene har det kommet en mengde spennende nyheter på matvarefronten, men færre nyheter innenfor mineralvann. Dette ønsker PepsiCo nå å gjøre noe med.
- Tiden er moden for en Pepsi med naturlige ingredienser. Vi tror mange ønsker seg et naturlig alternativ også innenfor mineralvann. Forbrukerundersøkelser i Norge viser da også at kjøpsintensjonen for Pepsi Raw er høy, utdyper Jackett.
Norge første land med nasjonal distribusjon
– Norge har et av verdens høyeste forbruk av coladrikker pr. hode. Nordmenn er dessuten tidlig ute med å ta til seg nye trender. Derfor er det er det helt naturlig at Norge blir det første markedet med fulldistribusjon av Pepsi Raw, sier Jackett.
Norge var også det første landet der Pure Rush ble lansert våren 2009. Pure Rush er den første energidrikken med naturlige ingredienser, og finnes i smakene Berry Apple, Guanabana og Pink Grapefruit. Pure Rush ble en stor suksess, og har senere blitt lansert i Hellas, Danmark og Finland på bakgrunn av mottagelsen i Norge.
God til mat
Pepsi Raw har en frisk og sofistikert colasmak. Den passer også godt til mat. Ekstrakt fra epler og kolanøtter gjør Pepsi Raw til en anvendelig drikk som passer godt til blant annet grillet kjøtt, tapas, kylling, stekt og røkt kjøtt og annen smakssterk mat.
- Gjennom våre forbrukerundersøkelser vet vi at mange ønsker seg et mer naturlig alternativ, avslutter Jeff Jackett.