Scandic Go: – Vår ambisjon er å utvide dette segmentet i Norden
Åpner det første hotellet i Stockholm.
5. september åpner dørene til det første Scandic Go-hotellet, kjedens nye hotellvaremerke i økonomisegmentet. Hotellet ligger i Stockholm, tilbyr gunstige priser, innbydende design, smidig selvbetjening og frokost og varmmat til alle døgnets tider, heter det i en pressemelding fra Scandic-kjeden.
LES OGSÅ: Rekordomsetning til Citybox
Scandic Go skal være ensbetydende med smarte løsninger, attraktive byområder og gunstige priser. I dag kan reisende for første gang bestille et opphold på det første Scandic Go-hotellet som åpner i september, og få et glimt av det nye varemerkets lekne og innbydende interiør.
Skryter av frokosten
Inne på hotellet blir gjestene møtt av en loungebar, der de kan kjøpe frokost, kaffe eller varmmat uten å måtte forholde seg til åpningstider. Borte er den tradisjonelle frokostbuffeten, til fordel for en kopp te eller kaffe, et utvalg av frokostcroissanter, smørbrød og velsmakende juicer.
For den som ønsker seg varmmat, tilbys et utvalg av «street food», bowls og ulike smakfulle smørbrød. Gjestene kan på egenhånd sjekke inn på hotellet digitalt, og håndtere bestillinger direkte via mobiltelefonen.
LES OGSÅ: Testet 300 hotellfrokoster
– På Scandic Go kommer du aldri til å gå glipp av frokosten. For en ny generasjon av reisevante gjester, handler oppholdet ofte om noe annet enn selve hotellbesøket. Det skal gå kjapt og smidig og være på dine egne vilkår, uten at det koster for mye. Du skal ikke begrenses, verken av satte frokosttider eller ulike tjenester som er bakt inn i prisen. Scandic Go tilbyr derfor det mest vesentlige for alle som har lyst å oppleve byen, sier Therese Cedercreutz, CCO i Scandic Hotels Group.
Fokus på bærekraft
Rommene på Scandic Go kommer til å ha et ungt design og smarte løsninger og oppbevaringsmuligheter. Når det første hotellet åpner i Upplandsgatan i Stockholm, er fokuset først og fremst på dobbeltrom.
På fremtidens Go-hoteller vil det finnes rom med køyesenger for vennegjengen som vil bruke mer tid sammen, og ha mer penger til overs. Den som heller vil ta det rolig og slappe av på rommet, kan koble seg opp og strømme underholdning direkte fra telefonen til tv-en. For å gjøre det enkelt for gjester å pakke lett, finnes det også vaskemuligheter for klær og tøyposer i gjenvunnet materiale.
I likhet med Scandics fullservicehoteller, har Scandic Go et stort fokus på bærekraft. Resirkulerte materialer er prioritert i utviklingen av hotellet, som for eksempel stoler laget av kaffegrut og bordplater av gjenvunnet tekstil. Etter å ha vært i bruk på hotellet, skal så mye av inventaret som mulig kunne tas fra hverandre og brukes på nytt. Gjennom å teste nye materialer, investere i overflatematerialer med lang levetid og velge møbler med så lavt CO2-utslipp som mulig, vil Scandic Go sikre en miljøvennlig hotellopplevelse.
Scandic har lenge satset på bærekraft, og i dag er åtte av ti hoteller sertifisert med Svanemerket. Scandic Go vil være tuftet på samme høye miljøstandard, og gjennomgår nå en prosess for å bli sertifisert.
Renoverer hotell
– Det føles fantastisk å snart få vise frem Scandic Go til en ny generasjon gjester. Vi ser en stor etterspørsel og vekstpotensial i økonomisegmentet, og vår ambisjon er å utvide dette segmentet i Norden. Med vårt første Scandic Go, som ligger attraktivt til på Norrmalm i Stockholm, tilbyr vi et flott produkt, det første av mange, fortsetter Cedercreutz.
LES OGSÅ: Kim er ny sjef på The Well
I forbindelse med at bookingen åpner, lanseres også Scandic Gos kommunikasjonskonsept. Med løftet «Stay to Go» legger hotellet til rette for at gjestene enkelt skal kunne benytte seg av byens underholdnings- og aktivitetstilbud, uten at noe er til hinder for opplevelsene. Kommunikasjonen har et nytt, lekent og fargerikt formspråk, og vil være synlig i kanaler som Tik Tok, YouTube, Meta og Google i Norden, Tyskland og Polen i sommer.
Det første Scandic Go som åpner ligger på Upplandsgatan i Stockholm. Det er et eksisterende Scandic-hotell, som i øyeblikket renoveres før det åpner som et nytt varemerke i høst. Der skal konseptet testes, før det senere rulles ut på flere hoteller i flere markeder. Målet på sikt er å bli markedsledende i økonomisegmentet i Norden, og å øke ekspansjonstakten utenfor Norden.