To priser til ASKO – fra ASKO
ASKO Hedmark og Jan Petter Skarpeid fra ASKO Øst hadde ekstra grunn til å juble under ASKOs nasjonale salgsmøte.
På nasjonalt salgsmøte for ASKO Servering, ble ASKO Hedmark kåret til Årets selskap. Årlig kåres det ASKO-selskapet som har utmerket seg best på områder som kundeservice og kundeinnsikt. Dette omfatter bl.a. faglig utvikling i eget markedsapparat, måloppnåelse og endringsvilje for å oppnå gode resultater.
I juryens begrunnelse for tildeling av prisen, heter det bl.a. at selskapet jobber målbevisst med salgsprossen og viser endringsvilje gjennom engasjement, trening og oppfølging. Prioriterte oppgaver løses på en god måte, og selskapet gjør det meget godt i ulike kjede- og leverandøraktiviteter.
Dialog og innsikt
Salgsdirektør Karl Wethal overrakte prisen, og la i den forbindelse vekt på at markedsavdelingen i ASKO Hedmark utmerker seg gjennom en høy kundeservicegrad.
– God dialog med kundene og innsikt i deres behov er en forutsetning for å levere et kvalitetsprodukt.
Han berømmet også selskapet for hele tiden å være på søken etter forbedringsmuligheter.
– Det gjør selskapet til en fortjent vinner av årets pris, fremhevet Wethal.
Årets beste selger
Jan Petter Skarpeid fra ASKO Øst ble hedret som Årets markedskonsulent 2018 i ASKO Servering på selskapets nasjonale salgsmøte.
– Jan Petter skaper resultater for sine kunder, bruker tiden på en god måte og finner frem til løsninger og systemer som passer den enkelte kunde. Han får gode tilbakemeldinger, er imøtekommende og positiv. Kundene opplever ham som en kompetent rådgiver med mye kunnskap, og han har god innsikt i de utfordringene man møter på et kjøkken – noe som er svært nyttig i det daglige arbeidet som markedskonsulent, heter det i begrunnelsen.
Skarpeid vant prisen også i 2011, og det er første gang at en markedskonsulent har vunnet prisen to ganger.
Det er ASKO-selskapene som nominerer kandidatene til denne utmerkelsen, og en jury bestående av ASKO Serverings ledergruppe gjør det endelige valget. Kriteriene for å vinne er i hovedsak evnen til målstyrt arbeid, resultater på volum og kundelønnsomhet, innsalg av nye varegrupper, kundetilfredshet og økt leveringsandel.