Øl-avtale i boks
Strag-Gruppen landet øl-avtale med et av USAs mest kjente craft beer-bryggerier.
New Belgium Brewing Company, som er USAs tredje største craft beer-bryggeri, har inngått avtale med Strag-gruppen om salg og distribusjon av øl fra New Belgium på det norske markedet.
New Belgium har en bred portefølje av kvalitetsøl og flaggskipet FAT TIRE er allerede tilgjengelig på Vinmonopolets bestillingsliste samtidig som CITRADELIC TANGERINE IPA er på basislisten til Vinmonopolet.
– Med øl fra New Belgium får norske forbrukere tilgang til et av USAs mest kjente øl merker og som et av Europas første land er vi stolte over å kunne tilby øl fra New Belgium på både Vinmonopolet og i dagligvarebutikker. New Belgium er USAs tredje største håndverksbryggeri blant totalt 4500 bryggerier samtidig som CITRADELIC TANGERINE IPA er det mest solgte ølmerket som er lansert i USA i 2016, sier produktsjef Patrick Pelsholen i Strag-gruppen.
I boks
For å ivareta kvaliteten blir øl fra New Belgium solgt på bokser i Norge da dette tåler transport fra USA best. New Belgium har et stort bryggeri i Fort Collins i Colorado og er godt i gang med bygging av sitt andre bryggeri i Asheville i North Carolina. Produktene blir solgt i nesten alle stater i USA. Strag-gruppen har derfor store forventninger til mottagelsen i Norge.
Det er New Belgium sitt første øl FAT TIRE som er bryggeriets flaggskip. Dette er en Amber Ale med fin balanse og masse smak. Navnet FAT TIRE er inspirert av en sykkeltur som grunnleggeren av New Belgium Beer Jeff Lebesch hadde i Europa i 1988 på sin ”fat tire” sykkel.
New Belgium Brewing Company:
Er i dag etablert som et av USAs ledende mikrobryggerier. Ble startet i 1988 av Jeff Lebesch som var hjemmebrygger. Han fikk inspirasjon til en rekke oppskrifter og ingredienser gjennom en reise i Europa. I 1996 ansatte New Belgium Peter Bouckaert som var Brewmaster på Rodenbach. Dette ga New Belgium inspirasjon til å lage surøl og serien Lips of Faith. New Belgium Beer er i dag eid av de ansatte og er svært samfunnsbevisste og er medlem av ”1 % for the planet” som betyr at 1 prosent av omsetningen går til å beskytte miljøet. New Belgium har vunnet mange priser for markedsføring på sosiale medier.
Om Strag-gruppen:
Strag-gruppen er en ledende importører av øl, vin og brennevin og har som formål å selge ”Varer til det gode liv”. Vi er til for at våre kunder skal få suksess gjennom salg av våre varer. Vår produktportefølje består av alkoholfrie drikkevarer, øl, vin og brennevin. Våre produkter blir blant annet solgt gjennom Vinmonopolet, dagligvarebutikker, faghandel/spesialbutikker, storhusholdning, puber, hoteller, barer og restauranter.