Thon Hotels tar i bruk Oracle Cloud
Den norske hotellkjeden foretar en modernisering med OPERA Cloud-plattformen. Håpet er at teknologien skal bidra til den strategiske veksten.
Thon Hotels har migrert hotellporteføljen til plattformen Oracle Hospitality OPERA Cloud, melder hotellkjeden i en pressemelding.
"Med OPERA Cloud Property Management (PMS), Sales and Events Management og OPERA Cloud Central har Thon nå en enhetlig pakke med teknologiløsninger som kan bidra til den strategiske veksten samt hjelpe til med å skape fremragende opplevelser for gjestene", heter det i pressemeldingen.
Blant fordelene med migreringen ramser Thon Hotels opp mer effektiv administrasjon av gjestelojalitetsprogrammet, mobilaktiverte tjenester på stedet på tvers av overnattingsstedene, direkte distribusjon via den nettbaserte bestillingsmotoren og kontaktsenteroperasjoner.
Gjennomført på én dag
I nært samarbeid med Oracle overførte Thon 96 overnattingssteder og kundedata til OPERA Cloud på én dag. Håpet er at en enhetlig profil av gjester og drift lar kjeden ta bedre forretningsbeslutninger på bedriftsnivå og nivå for individuelle overnattingssteder, noe som gir de ansatte sanntidsdataene de trenger for å skape konsekvente, tilpassede gjeste- og lojalitetsopplevelser uansett hvilket overnattingssted de reisende bor på.
– Flytting til skyen har hjulpet oss med å optimalisere driften både på overnattingssteder og på høyere nivå, sier Morten Thorvaldsen, konserndirektør i Thon Hotels, i pressemeldingen.
– Vi så verdien av å migrere alle overnattingssteder på under 24 timer, og Oracle gjorde alt for å sikre at vi fikk fullført migreringen i løpet av så kort tid. Dette bidro til å sikre at våre ansatte kunne holde driften i gang uten problemer, slik at gjestene kunne fortsette å få det konsekvente, høye servicenivået de forventer.
Reduserer tid brukt på inn- og utsjekk
Med OPERA Cloud-plattformen reduserer Thon tiden det tar å sjekke inn og ut ved å gi de ansatte muligheten til å se informasjon om om belegg på rom, fremtidige reservasjoner, opplysninger om ansatte med mer – på ett sted. I tillegg har plattformen gjort det mulig for ansatte å ta beslutninger i sanntid, som kan være til fordel for gjester hvor som helst på overnattingsstedet, ikke bare i resepsjonen, understreker Thon Hotels.
Tilpasset veksten
– Thon Hotels fortsetter å vokse, og de trenger en moderne, skybasert plattform for hotell- og restaurantbransjen med verktøyene og opplysningene som kreves for å utvikle seg, i henhold til bedriftens behov og gjestenes forventninger, uttaler Alex Alt, executive vice president og general manager i Oracle Hospitality and Retail, i pressemeldingen.
– Thon tok en gjennomtenkt og målrettet tilnærming til endringshåndtering som var avgjørende for suksessen til dette prosjektet samt muligheten for å migrere så mange hoteller på én dag. Med vår omfattende, enhetlige skyplattform for hotell- og restaurantbransjen er Thon nå i stand til å tilby praktiske gjestetjenester over hele overnattingsstedet.