Etter et drøyt år ute av bransjen, er Jarle Moen (i midten) tilbake. Her flankert av Thor Filip Halvorsen (til venstre) og Thor Morten Halvorsen.

Jarle Moen blir ny COO i Norwegian Hospitality Group

Nesten tjue år etter at de jobbet sammen sist trer Jarle Moen inn som ny COO i Norwegian Hospitality Group (NHG) eid av Thor Morten Halvorsen.

Som COO blir Moen nå ansvarlig for selskapets ni hoteller & resorts. Moen går inn i ledergruppen under CEO, Thor Filip Halvorsen, og starter i den nye jobben allerede denne uken.

NHG ble stiftet i 1991 og har i dag en bred portefølje av hoteller og resorts som inkluderer blant annet velkjente destinasjoner som Son Spa, Farris Bad, Strømstad Spa & Resort og Dalen Hotel. I fjor åpnet selskapet sitt nyeste designhotell, Hotel Riviera i Moss, og er fortsatt på leting etter nye, spennende prosjekter.

- Vi er veldig glade for å få med oss Jarle på laget, en av landets mest erfarne innenfor drift og utvikling av hoteller og konsepter. Sammen skal vi jobbe videre med både utvikling og kvaliteten på alle våre hoteller for å skape framtidens beste hotell, spa og destinasjonsopplevelser for dagens og morgendagens gjester, sier Thor Morten Halvorsen, eier og styreleder i NHG.

Comeback

Moen tar med seg over 30 år fra hotell og hospitality inn i den nye rollen. I de senere årene har han blant annet vært hotelldirektør på The Thief og Sommerro. Til sammen var han ansvarlig for oppbyggingen av fire hoteller i Strawberry over en periode på 18 år. Etter et drøyt år ute av bransjen er han nå glad for å være tilbake.

- Da muligheten til å igjen jobbe sammen med Thor dukket opp, og ikke minst hans svært kompetente team, var veien tilbake til bransjen svært kort, forteller Jarle Moen, påtroppende COO i NHG, og fortsetter:

- Det er ingen tvil om at det var Thor som fikk meg til å elske denne bransjen, og jeg har hatt gleden av å lære mye av både han og senere av andre markante ledere. Jeg er imponert over hva Thor, Thor Filip og resten av mine kommende kollegaer har fått til med NHG, sier Moen.

Spennende tider

NHG har totalt rundt 1500 hotellrom fordelt på ni hoteller. Etter flere år med store investeringer har selskapet ingen planer om å slå på bremsene.

- Nå som vi styrker laget med Jarle, er det som en del av en planlagt satsing inn mot 2025. Vi er veldig fordøyde med den sammensetningen vi i dag har av hoteller i alt fra bysentrum til historiske Dalen Hotel i Telemark. Men det er ingen hemmelighet at vi også følger nøye med på markedet, og ser for oss oppgraderinger av både eksisterende hoteller og nye prosjekter. Samtidig handler det om å sørge for lønnsomhet i alle deler av selskapet, og her vil Jarles kompetanse spille en sentral rolle, avslutter Halvorsen.

Powered by Labrador CMS