UMAMI ARENA:

Nå skal «alle» ha fruktlikør

Lavalkohol er en voksende trend på det norske markedet, sier Jonas Zeitzmann på Koskenkorva-standen.

Publisert Sist oppdatert

Lavalkohol er en voksende trend på det norske markedet, sier Jonas Zeitzmann på Koskenkorva-standen.

Likør med lav alkoholprosent er i vinden. Det siste året har Koskenkorva økt salget av fruktlikør med hele 26,9 prosent. 

– 66 prosent av Koskenkorvas portefølje er nå likører og lavalkohol, sier Zeitzmann hos importør Anora.

På Umami Arena hadde Anora med seg fem av totalt 16 likørsmaker: Minttu, pasjonsfrukt, rabarbra, sitron og ingefær. Rabarbra, furu og saltlakris var blant smakene som «ble hjemme».

– Koskenkorva jobber kontinuerlig for å utvikle nye, spennende smaker basert på smakstrendene på verdensbasis, sir Zeitzmann.

Lemon mest solgt

Ifølge ham er Koskenkorva Lemon den mest solgte fruktlikøren på Vinmonopolet i 2024, med 32.600 solgte liter.

– Andre favorittsmaker innen fruktlikør hos den norske forbrukeren inkluderer jordbær, pære, fersken, og eple.

PS: Det totale fruktlikørsegmentet økte det siste år med 6,5 prosent (tall fra Vinmonopolet, januar 2025).

Powered by Labrador CMS